Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید الهی راد اظهار کرد: این اعتبار برای ساخت مسکن ۴١۵ واحد مسکونی اختصاص‌یافته و به‌زودی بخش دیگری از اعتبار پیش‌بینی‌شده برای کمک به ساخت مسکن سیل‌زدگان به این استان اختصاص می‌یابد.

الهی راد تعداد منازل آسیب‌دیده از خسارت سیل در خراسان شمالی را بیش از ۷۵۰ واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: حجم بیشتر این آسیب‌ها در مناطق روستایی استان واردشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تمامی واحدهای مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه حوادث هستند، تصریح کرد: تاکنون خسارت ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بیمه پرداخت‌شده که برای ساخت واحدها صرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر سامان‌دهی برنامه‌ها در ساخت منازل مددجویان آسیب‌دیده این نهاد، گفت: با توجه به اینکه فصل سرما در استان زود آغاز می‌شود، بنابراین باید با هماهنگی و دقت نظر بیشتری در این حوزه عمل کرد.

الهی راد همچنین به روستاهای آسیب‌دیده از رانش زمین اشاره کرد و افزود: اسامی خانواده‌های این روستاها نیز باید در سامانه بنیاد مسکن ثبت شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه واحدهای خسارت‌دیده باید تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود، اظهار کرد: امیدواریم در برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده با استفاده حداکثری از ظرفیت تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن و کمک‌های کمیته امداد و مردم نیکوکار در یک اقدام انقلابی و جهادی شاهد تسریع در ساخت مسکن مددجویان باشیم.

کد خبر 4643616

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مددجویان سیل کمیته امداد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در سفر به مهاباد و بررسی مسائل و مشکلات طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای این شهرستان گفت: در سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان اعتباریعنی 50 درصد از کل اعتبارات حوزه دریاچه ارومیه برای شهرستان مهاباد در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبارات به دست مان برسد، در غیر اینصورت باید تلاش شود تا این منابع را از محل دیگر تأمین کنیم.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه 60 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی  استان تا پایان امسال زیر پوشش شبکه‌های آبیاری تحت فشار قرار می گیرد، افزود: حدود 50 درصد از اراضی کشاورزی استان  در حوزه دریاچه ارومیه قرار دارد اما بخش دیگر از اراضی که جزو حوزه دریاچه ارومیه نیستند مربوط به حوزه شمال استان( حوزه رودخانه ارس ) و جنوب استان( حوزه شهرستان پیرانشهر) است که از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری یکهزار و 500 میلیارد تومان مصوب شده و قرار است 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با این اعتبار به سامانه آبیاری تحت فشار وصل شود که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: مقرر شد در راستای حل مشکلات طرحهای آبیاری این روستاها، پمپ های قدیمی جایگزین پمپ های کنونی و هزینه تعمیر این پمپ ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شود و در این کمیته هزینه تعمیر این پمپ ها تأمین شود

حسن عباسی افزود: همچنین مقرر شد تا جهاد کشاورزی نسبت به  معرفی بهره بردار به آب منطقه ای به منظور بهره برداری از طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای دریاس و توت آغاج اقدام نماید.

وی افزود: در این نشست جهادکشاورزی استان ادامه تکمیل پروژه آبیاری روستای دوستعلی را بعهده گرفت.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار مهاباد در سطح ۵۸۵ هکتار  از زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان نهم شهریور سال 1401 به بهره برداری رسید که یکی از اهداف این طرح کاهش 40 درصدی مصرف سالانه آب در بخش کشاورزی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد