Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا ایران را یکی از ۴ تهدید بزرگ توصیف کرد و مدعی شد ایران در تدارک حمله به اهدافی در عربستان، خلیج عمان، دریای سرخ و منافع و نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان است.

بولتون در ادامه با تکرار ژست عوام فریبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ همواره اعلام کرده است در صورتی که «تهران (برنامه) تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد و اقدامات شرورانه خود را متوقف کند»، آماده گفتگو با مقامات ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین افزود این کشور برای درگیری جدید در منطقه خاورمیانه تمایلی ندارد.

بولتون همچنین مدعی شد اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات هسته‌ای خود، از جمله کاهش محدودیت‌های غنی سازی اورانیوم و استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته نقض مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

بواتون پیش‌تر نیز مدعی شده بود اقدام ایرن در غنی سازی اورانیوم، باج خواهی هسته‌ای است. او همچنین مدعی شده بود باید با تشدید فشار‌های بین المللی به این اقدام پاسخ داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی این ادعا را علیه ایران مطرح می‌کند که این کشور سال گذشته میلادی به طور غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی میان ایران و قدرت‌های جهانی خارج شد و همه تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند؛ تحریم‌هایی که واشنگتن طبق مفاد برجام متعهد به لغو آنها شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران ایران عراق افغانستان رئیس جمهور خاورمیانه اورانیوم واشنگتن ایران خاورمیانه عربستان مشاور امنیت ملی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما در سال‌های گذشته شاهد همکاری نظامی ایران و کره شمالی بوده ایم، اما توسعه گسترده پهپاد‌ها در همکاری ایران و روسیه در طول دو سال گذشته امری جدید بوده است.

او تصریح کرد: همچنین همکاری گسترده نظامی روسیه و کره شمالی نیز در دو سال گذشته افزایش یافته است. ما همچنین از نزدیک پیشنهادات نظامی روسیه به ایران و کره شمالی را که می‌تواند منجر به بی ثباتی در خاورمیانه و منطقه هند و اقیانوسیه شود، از نزدیک دنبال می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی بایدن اضافه کرد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

سالیوان مدعی شد: وضعیت کنونی در ارتباط با ایران در مقایسه با چند هفته گذشته متفاوت است. پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران به اسرائیل، کشور‌های گروه ۷ تصمیم گرفتند که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند.

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در این زمینه با هم هماهنگ هستند. کنگره آمریکا اختیارات جدیدی به دولت خواهد داد که ما با استفاده از آن‌ها به منزوی کردن بیشتر ایران و افزایش فشار بر آن ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا همچنین از احتمال سفر خود به عربستان سعودی در چند هفته آینده خبر داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می‌رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی امیدوارند این توافقنامه‌ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می‌شود: اگر موافقت کند، می‌تواند یک توافق صلح با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می‌کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی‌رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)