Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@16:53:36 GMT

رفع خطر تعلیق کشتی ایران از مسابقات جهانی و المپیک

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۷۷۴۴

رفع خطر تعلیق کشتی ایران از مسابقات جهانی و المپیک

بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون کشتی در راس هیأتی دیپلماتیک متشکل از دیپلمات‌های ایران در سوییس با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این نشست صمیمی که با استقبال گرم مدیران اتحاد جهانی کشتی از هیئت ایرانی همراه بود، نعمتی ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت فدراسیون کشتی در دوران سرپرستی پرداخت و ضمن تاکید بر رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون کشتی ایران که به تصویب اتحادیخ جهانی نیز رسیده است از عزم جدی مجمع عمومی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری قانومند و سریع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی به صورت عادلانه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نعمتی در این گفتگو به تشریح اتفاقات رخ داده در خلال جام ساساری ایتالیا پرداخت و بر عزم فدراسیون کشتی ایران برای احقاق حق محمدباقر یخکشی و تیم ایران تاکید نمود.


وی همچنین با اشاره به بدهی دلاری فدراسیون کشتی با ارائه اسناد و مدارک لازم، از اتخاذ تدابیر سریع برای حل این موضوع خبر داد.


نناد لالوویچ هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نعمتی، ایران را یکی از کشورهای ابرقدرت و تاثیرگذار کشتی دنیا نامید و بر لزوم برگزاری انتخابات عادلانه منطبق با اساسنامه تاکید کرد. وی همچنین با ابراز تاسف از مشکلات پیش آمده در جام ساساری ایتالیا، نسبت به بررسی ویژه موضوع و برخورد با خانم ادیت، از مسئولین برگزاری این مسابقات، اطمینان و به نعمتی وعده داد تا مدال یخکشی را به نماینده کشورمان اعاده نمایند.


لالوویچ در ادامه این نشست از تصمیم هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی برای تعلیق کشتی ایران و چند کشور دیگر در المپیک به خاطر بدهی مالی انباشته شده خبر داد که با توضیحات نعمتی قانع شد و از وی خواست تا راهکاری برای پرداخت این معوقات ارائه نماید و قرار بر این شد که بدهی فدراسیون کشتی ایران به صورت اقساطی پرداخت گردد تا خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک برطرف شود.


همچنین لالوویچ قول مساعد به فدراسیون کشتی ایران داد تا کشور ایران سهمیه‌ای در مسابقات المپیک ساحلی داشته باشد که ورزشکاران ساحلی این رشته بتوانند در المپیک ساحلی نیز حضور داشته و شانس خود را برای کسب مدال از دست ندهند.


رئیس صربستانی اتحادیه جهانی، در این نشست ضمن آشنایی با نعمتی در جریان روند برگزاری انتخابات کشتی ایران قرار گرفت و از شفاف‌سازی مسئولان فدراسیون کشتی تقدیر کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری اتحادیه جهانی کشتی بهروز نعمتی فدراسیون کشتی نناد لالوویچ وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید

رضا خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره کسب سهمیه المپیک توسط مهدی الفتی گفت: واقعاً آنقدر احساساتی شده‌ام که نمی‌دانم چه بگویم. خدا را شکر می‌کنم که تلاش‌های شبانه روزی‌مان به ثمر نشست. تا همین هفت هشت سال پیش کسی فکر نمی‌کرد روزی ژیمناستیک ایران بتواند به المپیک راه پیدا کند حتی روزی که اینچه درگاهی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت وعده سهمیه المپیک و همینطور مدال بازی‌های آسیایی را داد برخی این حرف‌ها را مورد تمسخر قرار دادند اما خوشحالم که به هر دو هدف رسیدیم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران ادامه داد: از رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم، او برای موفقیت ژیمناستیک ایران از هیچ کاری دریغ نکرد. اگر اینچه درگاهی رئیس فدراسیون نبود قطعاً ما به مسابقات کسب سهمیه هم اعزام نمی‌شدیم چه برسد به اینکه موفق به کسب سهمیه شویم. خودباوری و صرف فعل خواستن توانستن است به ژیمناستیک ایران تزریق شده است. ما چندین سفر برون مرزی برای کسب سهمیه داشتیم و فراهم کردن این سفرها کار سختی است. برای همین مسابقات قطر فکر نمی‌کردم بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم اما فدراسیون هر طور بود ما را راهی قطر کرد.

وی با انتقاد از برخی نظرات غیرکارشناسی تصریح کرد: برخی که دوره مسئولیت‌شان در فدراسیون ژیمناستیک به ۴۵ دقیقه هم نرسید فکر می‌کردند الفتی به المپیک صعود نکرده و اظهار خوشحالی کردند. واقعاً متأسفم که آنها خودشان را جزئی از خانواده ژیمناستیک می‌دانند. اقدامات این افراد که در زمان مسئولیت‌شان ژیمناستیک ایران را زمین زدند فراموش نخواهد شد. حالا که در رقابت با بزرگان ژیمناستیک جهان هستیم همین افراد تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را به گونه دیگر منعکس کنند.

خیرخواه خاطرنشان کرد: خجالت‌آور است که آنها رنکینگ الفتی را در جام جهانی قطر به عنوان رنکینگ نهایی او اعلام کردند تا اینگونه اذهان را منحرف کنند. ای کاش حداقل در دشمنی هم اخلاق را رعایت می‌کردند. حتی صفحه کمیته بین‌المللی المپیک هم پیش از مسابقات قطر، او را رنکینگ اول ژیمناست‌های که برای سهمیه المپیک تلاش می‌کنند اعلام کرد. قطعاً ژیمناستیک ایران مسیری که از سال ۹۶ آغاز کرده را ادامه خواهد داد و کاری به این جوسازی‌ها نخواهد داشت. باید از همه همکارانم در تیم ملی، مسئولان فدراسیون ژیمناستیک و همینطور جامعه فرهیخته ژیمناستیک ایران که در طول این سال‌ها ما را مورد حمایت خود قرار دادند تشکر کنم.

کد خبر 6085226 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • هنوز مشخص نیست سهمیه المپیک گرفتم/ حرکت جدیدی در قطر ثبت نکردم
  • ترکیب نهایی کشتی آمریکا در المپیک مشخص شد
  • معمای تیلور حل نشد؛ جادوگر حضور در المپیک پاریس را از دست داد