Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که اگر آمریکا خواهان مذاکره با ایران است باید همانند یک کشور عادی رفتار کرده و در روابط تجاری ایران با دیگر کشورها مداخله نکند.

به گزارش مشرق، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس روز دوشنبه گفت که اگر آمریکا خواهان مذاکره با ایران است چیزی که ما از این کشور می‌خواهیم این است که همانند یک کشور عادی رفتار کرده و در روابط تجاری ایران با دیگر کشورها مداخله نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

«مقاومت» یا «سازش»؛ کدام‌یک به جنگ منتهی می‌شود؟ آصفی: حادثه نفتکش‌ها توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود تحقیر آمریکا، مقاومت ملت

وی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: آمریکا خواهان مذاکره با ایران است، اما مذاکره باید از طریق عزم داوطلبانه تمامی طرف‌ها برای مذاکره انجام شود. شما نمی‌توانید هیچ کشوری را مجبور کنید که وارد مذاکره شود.

سفیر ایران در انگلیس اضافه کرد: آمریکا کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای را تهدید کرده که وارد تعامل با ایران نشوند. در واقع ما این اقدام را تروریسم اقتصادی می‌دانیم و واشنگتن نباید ایران را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد.

بعیدی نژاد در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره روند تحولات در منطقه گفت: متاسفانه ما در حال حرکت به سوی تقابل هستیم که برای همه در منطقه بسیار جدی است و این سناریویی است که برخی با قدرت در حال کار بر روی آن هستند تا آمریکا را به یک تقابل بکشانند. امیدوارم که کسانی که در واشنگتن هستند درباره این موضوع بسیار با احتیاط باشند و عزم ایران را دست کم نگیرند و اگر اشتباه کرده و وارد درگیری شوند بابت آن بسیار تاسف خواهند خورد. چون دولت و مردم ما در کنار نیروهای مسلحمان کاملاً آماده هستم.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری بعیدی نژاد تحریم ایران روابط تجاری مذاکره با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون مجبور به فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌های سازمان «باندز» که مسئولیت فروش اوراق «اسرائیل» را بر عهده دارد، دولت این رژیم پس از  7 اکتبر 2023 مجبور به فروش  3 میلیارد دلار  اوراق خزانه‌داری شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

وبسایت عبری‌زبان وای‌نت نوشت که این اعتبار عمدتاً به ایالت‌ها، شهرها و سازمان‌هایی در ایالات متحده آمریکا در راستای اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی فروخته شده است.

‌به گفته سازمان «باندز»، تنها در ماه اول جنگ، رژیم صهیونیستی یک میلیارد دلار از فروش اوراق قرضه جمع آوری کرده است که میانگین فروش سالانه ثبت شده در سال‌‌های گذشته است.

رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های خارجی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است و بر اساس آمارهای رسمی آمریکا، مجموع کمک های ایالات متحده به این رژیم بین سال‌های 1946 تا 2023 حدود 158.6 میلیارد دلار بوده است.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز نیز پیشتر گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار برای کمک به تامین مالی جنگ در غزه وام گرفته، اما مجبور شده است برای تکمیل این قراردادها هزینه‌های استقراض غیرمعمول بالایی را بپردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری بی‌سابقه احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل!
  • جنجال جدید احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • واکنش احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل