Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه دیدار‌های خود در اسلام‌آباد با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گفتگو و و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرآبادی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از دعوت و هماهنگی‌های پارلمان جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام این سفر، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت اقتصادی دو کشور در توسعه و گسترش روابط فی‌مابین گفت: عملی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص راه اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گامم مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امیدواریم گام‌های عملی برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش تعاملات دوجانبه از سوی کشور دوست و برادرمان جمهوری اسلامی پاکستان اتخاذ شود.   وی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت زیادی برای گسترش روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان قائل است و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز از هرگونه همکاری فی‌مابین استقبال می‌کند.

همچنین در ادامه این دیدار محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان در خصوص امنیت مرز‌های مشترک، تقویت بازارچه‌های مرزی، به ویژه روابط پارلمانی سخنانی ایراد نموده و از همتایان خود دعوت کردند که به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند و با مقامات پارلمانی و دولتی ایران جهت رشد و توسعه مناسبات فی مابین دو کشور ملاقات‌هایی داشته باشند.

سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پاکستان و ایران نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اشتراکات دو کشور تاکید کرد و خواستار افزایش روابط دوجانبه اقتصادی فیمابین شد.

اعضای گروه دوستی پاکستان و ایران که افرادی مانند ایاز صادق نماینده فعلی مجلس و رئیس سابق مجلس ملی پاکستان نیز عضو آن است هم بر گسترش روابط پاکستان با کشورمان تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، روابط عمومی وزارت برنامه ریزی و توسعه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «احسن اقبال» وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان طی دیدار با «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در اسلام آباد پیرامون موضوعات مورد علاقه بویژه تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه گفتگو کرده است.
این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی میان ایران و پاکستان را جهت افزایش حجم تجارت ۲.۵ میلیارد دلاری فعلی فی مابین مهم ارزیابی کردند.
در این دیدار بر اهمیت ایجاد مسیر‌های ترانزیتی میان دو کشور همسایه از جمله احیای هرچه بیشتر خدمات قطار باری پاکستان - ایران - ترکیه موسوم به خط ریلی «اکو» با هدف افزایش حجم تجارت دوجانبه و منطقه‌ای نیز تاکید شد.
وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان با مهم برشمردن ظرفیت مرز ۹۰۰ کیلومتری این کشور با ایران و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک منبع خوب و مقرون به‌صرفه برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان است.
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص برنامه‌های سفر آتی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به پاکستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

«دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان نیز بر اهمیت استراتژیک بنادر چابهار، گوادر و کراچی برای تقویت تجارت فی مابین تاکید کرد و از برنامه ایران برای اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی زاهدان و به طور بالقوه گسترش اتصال به روسیه و کشور‌های آسیای میانه خبر داد.

دیگر خبرها

  • سفیر جدید ایران به زودی به باکو می‌رود
  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان