Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:09:17 GMT

تولیدکنندگان فرهنگ سودمحوری را از فعالیت خود دور کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۷۹۳۸

تولیدکنندگان فرهنگ سودمحوری را از فعالیت خود دور کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، امشب در دیدار با وزیر دادگستری با اشاره به اینکه شیوه یادگیری در مدارس ما به نحوی طراحی و برنامه ریزی شده که قدرت تفکر و خلاقیت را از دانش آموز می‌گیرد، اظهار داشت: این سیستم از یک قرن پیش توسط انگلیس‌ها در کشور پایه‌گذاری شد.

وی بیان کرد: امروز برخی صنایع ما به دلیل عدم امکان تهیه چند قطعه از خارج از کشور تعطیل شده اند در حالی که سیستم این قطعات به طوری است که به راحتی توسط نخبگان ما قابل ساخت است اما یا خلاقیت از ابتدا در فرزندان ما شکوفا نشده یا از آنها حمایتی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری ادامه داد: امروز صاحبان صنایع ناچار هستند وام‌های کلان دریافت و این قطعات را وارد کنند و عمده این قطعات نیز از کشور چین وارد می شود اما سئوال اینجاست که آیا قدرت تفکر، خلاقیت و ذکاوت جوانان ما از چینی‌ها کمتر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته برخی تفکرات نیز دلال مأبانه است و ترجیح می‌دهند قطعات را از کشورهای دیگر وارد کنند تا خود نیز از این طریق سودی به جیب بزنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری کارها را خودمان انجام دادیم اما بسیاری از کارها را نیز می‌توانستیم انجام دهیم اما به دلیل عدم اعتماد به ظرفیت‌های داخلی همچنین تنبلی و بی‌حالی و بی‌انگیزگی، ترجیح دادیم از خارج وارد کنیم و امروز می بینیم که چطور به برخی صنایع یا قطعات و ماشین آلات وابسته هستیم.

ناصری ادامه داد: اگر یک سال در تمام محصولات به ظرفیت‌های داخلی اعتماد لازم را داشته باشیم، به طور قطع می‌توانیم در بسیاری از موارد خودکفا شویم و زمینه‌ای فراهم کنیم که کشور به مقاومت لازم در ارتباط با مسائل اقتصادی دست پیدا کند و اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم.

امام جمعه یزد با انتقاد بر وجود روحیه و فرهنگ سودمحوری در بین تولید کنندگان و فعالان اقتصادی گفت: لازم است سعی کنیم که فرهنگ سودمحوری را از اقتصاد کشور دور کنیم و تلاش در راستای تولید محصولات مورد نیاز کشور را جایگزین آن کنیم.

کد خبر 4643645

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدرضا ناصري امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند / حدود ۱۲۰۰ نفر آن‌ها در پایان روز اخذ رأی، با اخذ تعهد یا وثیقه آزاد شدند
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است