Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@08:41:45 GMT

تخریب وتغییر کاربری بیمارستان تاریخی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۰۳۸


امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه  اظهار داشت : چند سالی است مالک بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه جهت تغییر کاربری و تخریب این بیمارستان، آن را از فهرست آثار ملی خارج کرده و اخیرا نیز زمزمه‌هایی مبنی بر جدی شدن تصمیمش برای تخریب این بنای 200 ساله به گوش می‌رسد. 
وی افزود: در این راستا ما در تلاش هستیم تا با حمایت‌های استاندار این بنای ارزشمند تاریخی را مجددا به فهرست آثار ملی بازگردانده و مانع از تخریب آن شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: پرونده این بنا را به کمیسیون ماده پنج ارسال کرده‌ایم و این کمیسیون نیز با تغییر کاربری بنا مخالفت کرده است. 
وی با بیان اینکه این بنا قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد، عنوان کرد: مرحوم دکتر مرادیان مالک این بنا در وصیت نامه ای که از خود برجای گذاشته خواستار این شده تا این بنا به موزه تبدیل شود. 
قادری همچنین خاطرنشان کرد: بیمارستان مسیح دومین بیمارستان ایران است که اواخر دوره قاجار توسط میسیونرهای آمریکایی در کرمانشاه ساخته شد، بنابراین به عنوان یکی از میراث های تاریخی استان مانع از تخریب آن خواهیم شد. 
 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

 مسلم مویدی در حاشیه تخریب اراضی غیرمجاز این شهرستان اظهار کرد: ۲۱۲مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
 
 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید