Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@09:42:37 GMT

اردوغان مرسی را «شهید» خواند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۰۴۸

اردوغان مرسی را «شهید» خواند

رئیس‌جمهوری ترکیه درپی درگذشت محمد مرسی، اظهار کرد: رحمت خداوند بر برادر شهید ما باد.

به گزارش قدس آنلاین اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که عبدالفتاح سیسی با کودتا علیه محمد مرسی و به شکلی غیردموکراتیک به قدرت رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه این حادثه در جلسه دادگاه رخ داده است. مرسی با رأی ۵۲ درصد مردم مصر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 سیسی ظالم پس از کودتا نزدیک به ۵۰ مصری را اعدام کرده است.

او ادامه داد: غرب همواره در قبال اعدام‌ها در مصر سکوت کرده است. متأسفانه کشورهای اروپایی که مشوق حذف مجازات اعدام هستند، با پذیرش دعوت سیسی قاتل، در نشست مصر شرکت کردند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: این دورویی نیست بلکه چندرویی است. پنج سال است که برادر ما مرسی همراه با هزاران یاورش در زندان به سر می‌برد. امروز نیز شهید شد؛ اگر چه حق بررسی علل و کیفیت مرگ وی محفوظ است.

اردوغان گفت: خداوند او را با حبیب خود محشور کند. برای او دعا خواهیم کرد. درگذشت او را به دوستان همسفرشو همچنین مردم مصر تسلیم می‌گویم. به خانواده و نزدیکانش تسلیت می‌گویم. خداوند رحمتش کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اردوغان السیسی درگذشت محمد مرسي رجب طیب اردوغان عبدالفتاح السیسی كودتاي مصر محمد مرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌کل دادگستری مازندران معارفه شد

ایسنا/مازندران مراسم تکریم و معارفه رییس‌کل دادگستری استان مازندران، یکشنبه ۲۶ فروردین با حضور حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد دادستان‌کل کشور، آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه، محمود حسین‌پور استاندار مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار شالیکار فرمانده قرارگاه غدیر و تعدادی از مقامات کشوری و استانی در سالن جلسات اتاق بازرگانی ساری برگزار شد.

دادستان‌کل کشور گفت: عنصر روانی، نیت و انگیزه در لسان دانشمندان علوم مختلف به زبان‌های گوناگون بیان شده و فلاسفه در بیان وجود ۴ علت غایی، واحدی، مادی و سوری را دلایل آن اعلام کردند.

محمد موحدی آزاد، نیت یا انگیزه را جان عمل خواند و افزود: ارزش عمل نیز به نیت است. رهبری همواره بر کار برای خدا تاکید دارند و هدف از تشکیل این نظام اجرای احکام خدا، خدمت به بندگان خدا و نیازمندان و اهداف امام براساس آموزه‌های قرآنی است.

وی با تاکید بر این که هدف ما قطعا اصلاح است، تصریح کرد: دستگاه قضا برای اصلاح آمده و تربیت انسان‌ها براساس آموزه‌های دینی براساس قانون است.

موحدی‌آزاد افزود: باید در صدور رای، دستورات قضایی و باقی موارد وجه اصلاحی وظیفه قاضی را برجسته کنیم. جهاد اصلاحی مدنظر همکاران ما بوده و به‌ویژه قضات جوان باید بیشتر به آن توجه کنند.

وی روسای‌کل دادگستری را سرباز نظام خواند و گفت: ۷ جابه‌جایی در استان‌ها در این حوزه در حال انجام است که مازندران یکی از استان‌های شامل این تحول است.

وی مازندران را استانی حساس به جهت برخورداری از نعمات طبیعی خواند و گفت: ۴۰ درصد برنج مصرفی در این استان تولید می‌شود و به همین دلیل، اراضی این استان قیمتی است.

رییس‌کل دادگستری کشور بیان کرد: کشاورزان با منابع‌طبیعی مشکلاتی دارند و برخی از سودجویان دست‌درازی به کاربری اراضی زراعی یا منابع‌طبیعی می‌کنند و نعمت الهی را از تولید خارج می‌کنند.

 این مسئول تاکید کرد: پوریانی باید در کنار مسئولان مربوطه تصمیم‌های جدی در این حوزه داشته باشد چراکه امروز، مسئول مراقبت از نزدیک است.

تعقیب ترک فعل در استان‌ها

موحدی‌آزاد با تاکید براینکه برخی سازمان‌ها نباید غفلت کنند تا جایی که سرمایه ملی تخریب شود و بعد به فکر اصلاح بیفتند، تصریح کرد: اجازه ندهید از اول این اتفاق بیفتد، ما ترک فعل را تعقیب می‌کنیم و اداراتی که مسئولیت دارند و غافل هستند آگاه باشند که دستگاه قضایی اغماض نخواهد کرد حتی اگر مسئول در خود دستگاه قضا باشد.

وی ادامه داد: چرا باید شهرک بسازند و منابع طبیعی و مسئول قضا متوجه نشوند؟ نباید این‌طور باشد.

اجازه ندهید محیط زیست تخریب شود

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: اجازه ندهید محیط‌زیست تخریب شود. شنیدم در استان از برخی اقدامات این‌چنینی حمایت می‌کنند در حالی که نباید تخلف اتفاق بیفتد.

وی با انتقاد به این که معاون محیط‌زیست در مجلس برگه‌ای را تحت‌فشار نماینده امضا کرد، اظهار داشت: نماینده مجلس آگاه باشد که صدور مجوز به شما ارتباطی ندارد و مرجع قانونی دارد، با این اقدامات مردم را مریض نکنید چراکه سلامت مردم در اولویت است.

موحدی‌آزاد تاکید کرد: بدون مجوز اجازه نمی‌دهیم آجر روی آجر گذاشته شود. چرا ما تمام امتیازات را به یک نفر می‌دهیم؟‌چرا یک فرد غیرمتخصص ۳۰ مجوز دارد؟ این ظرفیت باید در استان‌ها تقسیم شود. امکانات مملکت ما نباید در انحصار چند نفر باشد و آنها ما را اداره کنند، اختلاف طبقاتی نتیجه سوء مدیریتی است که در برخی جاها اعمال کردیم. نیت ما باید برای خدا باشد، دراین‌صورت خودمان را نمی‌بینیم و نیت ما خالص می‌شود.

عدالت این روزها واژه غریبی است

رییس‌کل دادگستری مازندران نیز اظهار کرد: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و اگر اعتباری داریم، مرهون رشادت‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

عباس پوریانی با تاکید بر فعالیت جهادی کارکنان این نهاد گفت: عدالت امروز واژه غریبی است اما تمام همت ما در جهت اجرای آن در جامعه است.

وی افزود: درباره کرامت انسان بسیار سخن گفتند اما همین بس که هنگام خلقت خداوند انسان را خلیفه خود روی زمین به ملائکه معرفی کرد، این شایستگی تنها به انسان محول شده و کرامت خداوند برای بندگانش کافی است.

پوریانی عقل و اندیشه را مایه نبوغ خواند و گفت: اندیشه و عقل امانتی در دست ما است که باید برای خدا و خلق او خالص شود.

پوریانی با بیان این که زیبایی انسان در خوش‌اخلاقی است، تصریح کرد: سرلوحه کار ما خوش‌اخلاقی و خدمت به خلق است و تنها رغبت من برای خدمت در این استان عشق به مردم است‌. ما در کنار هم مشکلات استان را برطرف خواهیم کرد تا استان مازندران در مسیر تحول خود حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مردم و در کنار مردم بودن برای ما مهم است. دستگاه قضایی ظرفیت بسیاری است و زمانی که نیت ما خالص باشد،خداوند ما را همراهی می‌کند.

پوریانی قضاوت را ازجمله کارهای سخت خواند و گفت: برای کوچک‌ترین خطایی در آن دنیا باید پاسخگو باشیم و خداوند ناظر به اعمال ما است. دستگاه قضا در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و امنیتی خواهد بود. اگر مشکلی در استان است به همه ما و نه یک فرد خاص بازمی‌گردد.

موانع تولید مشکل بزرگ در مازندران

وی موانع تولید را یکی از مشکلات استان اعلام کرد و افزود: تولید دغدغه چندین ساله مقام معظم رهبری است و کمیته سرمایه‌گذاری استان باید فعال‌تر شود. اگر مدیری مسامحه در وظایف خود داشته باشد کوتاه نخواهیم آمد اما به معنای گرفتن جرات از مدیران نیست. بحث امنیت سرمایه‌گذاری مساله مهمی است. اگر کسی مخل امنیت جامعه شود برخورد قاطع خواهیم داشت و باتوجه به این که اراضی استان گسترده و جنگلی است، باید قاطعانه با افراد خاطی برخورد شود.

پوریانی با تاکید بر لزوم اجرای دیدارهای مردمی و حضور در کنار آنان اظهار کرد: موارد مربوط به این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارند. بازدیدهای میدانی از دادگستری‌ها و دادسراها به‌صورت سرزده و اطلاع‌رسانی‌شده، تکریم ارباب‌رجوع و مانند آن بخش مهمی در برنامه‌های من دارند.

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز انتقامی و دفاعی سپاه پاسدارن در شب گذشته اظهار کرد: این عملیات سبب شادی قلب مومنان جهان شده‌است.

وی با بیان اینکه رهبر کل قوا به صراحت حجاب را امر مسلم شرعی و قانونی دانستند، افزود: اجیرشدگان دشمنان به دنبال هنجارشکنی هستند. انتطار داریم علما، مراجع و نهادها تصمیم نیروی انتظامی در جهت پیاده‌سازی نظر رهبری را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، گفت: حجت‌الاسلام اکبری با تمام وجود پای وظایف خود ایستادند و کمال قدردانی را از ایشان داریم.

وی ورودی زیاد پرونده‌ها را یکی از عوامل اصلی مشکلات ازجمله اعاده دادرسی عام خواند و افزود: کار زیاد با نیروی کار کم دو اشکال ایجاد می‌کند، طولانی شدن روند اجرا و کاهش کیفیت عملکرد؛ این امر زیبنده ملت ایران نیست.

محمدی لائینی با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات کارکنان دادگستری اظهار کرد: با کار فرهنگی می‌توان صلح درون‌خانوادگی و کدخدامنشی را در جامعه نهادینه کرد تا مشکلات در خانواده‌ها حل شود.

وی همه دستگاه‌ها و اصناف را به انجام درست و اصولی وظیفه تشویق کرد و گفت: تحقق این امر سبب عدالت‌محوری در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه واژه میزان و ترازو ۹ بار در قرآن آمده که دو مورد آن کلی و برای همه و باقی موارد خاص است، تصریح کرد: همه باید این ترازو را در محل کار خود نصب کنند تا عدالت‌محوری نهادینه شود.

امام جمعه ساری، برقراری عدالت را متعلق به همه اصناف دانست و گفت: اگر همه عدل و ترازو را از خانه تا محل کار رعایت کنند تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه‌ها تا این اندازه زیاد نمی‌شود.

استاندار مازندران نیز در این مراسم پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران با فرماندهی فرمانده کل‌قوا را تبریک گفت و اظهار کرد: بی‌نظیرترین جنگ پیچیده و مدرن نظامی برای نخستین بار توسط نظام مقدس جمهوری‌اسلامی و در پاسخ به گستاخی‌های مکرر رژیم صهیونیستی به دست پاسداران ما در دنیا نمایان شد و یکی از بزرگ‌ترین افتخارهای جهان اسلام و نقش محوری جمهوری اسلامی رقم خورد.

نیروی انسانی بزرگترین سرمایه مازندران

سید محمود حسینی‌پور افزود: به گواه رسانه‌ها مردم مظلوم فلسطین نخستین شب ماه‌های اخیر را در آسایش خوابیدند و کشته‌ ندادند.

استاندار مازندران با تاکید بر خدمت صادقانه حجت‌الاسلام اکبری، حضور جمعیت گسترده در این مراسم را نشان از اخلاق‌مداری و اقتدار وی دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مازندران همین بس که در مقطعی بیشترین قضات دادگستری‌ها از استان ما بودند.

وی نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه مازندران خواند و افزود: «پوریانی» شخصیتی ملی است که هر جا خدمت کرد منشا تحول بود. مازندران استان ویژه‌ای در حوزه اقتصادی است و امیدواریم با همکاری تمامی قوا این ظرفیت با تدابیر مدیریتی بالفعل شده و شاهد شکوفایی استان خواهیم بود.

اطاله دادرسی نخستین شِکوه مردم و مراجعان در مازندران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس پیشین دادگستری مازندران با بیان این که افتخارآفرینی سپاه همواره پیروزه بوده‌است، گفت: امیدوارم این اقدامات زمینه‌ساز سرنگونی هرچه زودتر رژیم غاصب اسرائیل شود.

 رییس‌ پیشین دادگستری استان مازندران اظهار کرد: آنچه در طول فعالیت اینجانب انجام شده وظیفه‌ای بوده که با همراهی دیگر افراد خدوم این حوزه صورت گرفت. از کارکنان دادگستری استان از شرق تا غرب تشکر می‌کنم که در انجام وظیفه و خدمت به مردم، ما را یاری کردند.

وی افزود: اگر بنا بود کاری انجام شود اما نشد، به من برمی‌گردد که بابت آن از همگی پوزش می‌طلبم. توفیق خدمت در ۴ سال و ۱۱ ماه به مردم را داشتم و خوبی‌های بسیاری از آنها دیدم. توفیق یافتیم که خدمتگذار آنها باشیم.

اکبری گفت: در این دوره تلاش شد تا براساس سیاست‌های ریاست‌های کنونی و پیشین قوه‌قضاییه، سیاست‌های رهبری و سند تحول در اجرای ماموریت‌هایی که قوه قضاییه موظف به اجرای آن‌ها است، برای مردم گام برداشته شود.

حجت الاسلام اکبری افزود: اطاله دادرسی نخستین شِکوه مردم و مراجعان و همچنین همکاران ما بود که با تلاش کارکنان و حمایت قوه قضاییه تا اندازه زیادی این دغدغه برطرف شده‌است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای احکام به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد اظهار کرد: دادستان‌های استان به‌ویژه در حقوق عامه و جنگل‌های استان تلاش بسیاری داشتند که نمونه آن بیش از ۵۰۰ هکتار جنگل‌های آق‌مشهد بود که به منابع‌طبیعی استان بازگشت.

وی تاکید کرد: پسماند و محیط‌زیست در حقوق عامه اهمیت‌ ویژه‌ای داشتند و باید تلاش برای احقاق این حق ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • متنی که موساد نوشت و کارمند اینترنشنال خواند! + ویدئو
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • رییس‌کل دادگستری مازندران معارفه شد
  • وعده خداوند متعال برای پیروزی اسلام بر کفر و استکبار حتمی است
  • استرالیا پاسخ ایران را تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواند
  • گلریزان در ارزوئیه با جمع آوری ۴۷۰ میلیون کمک مردمی
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین