Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@06:41:37 GMT

ایجاد ۶میلیون شغل در پنج ماه!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۴۲۲

دفتر آمار چین از تحقق بالای ۵۰ درصدی افق اشتغال ۲۰۱۹ این کشور در طول پنج ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش شین هوا، دفتر ملی آمار چین در گزارش جدید خود از وضعیت اشتغال‌زایی در این کشور اعلام کرد در پنج ماهه نخست امسال برای بیش از پنج میلیون و ۹۷۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است که معادل ۵۴ درصد کل رقم هدف گذاری شده توسط دولت این کشور برای اشتغال‌زایی در سال ۲۰۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ بیکاری چین در ماه می بدون تغییر در مقایسه با ماه آوریل و در سطح پنج درصد باقی مانده است. این آمار تنها شامل افراد ۲۵ تا ۵۹ سال می‌شود. نرخ بیکاری در سی و یک شهر بزرگ چین نیز برای این بازه سنی ۴.۵ درصد تخمین زده شده است.

هم چنین طبق اعلام این مرکز چینی، متوسط ساعت کار هفتگی در دومین اقتصاد بزرگ جهان با ۰.۵ ساعت افزایش در ماه می به ۴۶.۳ ساعت در هفته رسیده است.

آمار کامل‌تر از نرخ بیکاری که بازه زمانی ۱۸ تا ۷۵ سال را شامل می‌شود احتمالاً برای بازه زمانی نیمه نخست امسال و در ماه ژوئیه منتشر خواهد شد. متوسط نرخ بیکاری چین برای این بازه سنی در سه ماهه نخست امسال ۳.۶۷ درصد بود که ۰.۱۳ درصد کمتر از سه ماهه پایانی سال قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری فصلی چین در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ برابر با ۴.۰۹ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۳ با ۴.۳ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با ۳.۶۷ درصد بوده است.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EJY برچسب ها: اشتغال ، چین ، نرخ بیکاری ، ایجاد شغل

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اشتغال چین نرخ بیکاری ایجاد شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات

بابک محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره جزئیات روند امدادرسانی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق سیل زده این استان، هنوز امدادرسانی و توزیع بسته‌های امدادی و زیستی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر ادامه دارد و تاکنون با مشارکت ۵۲۴ نفر از امدادگران در هر روز امدادرسانی و ارزیابی ۲۴۲ روستا انجام شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این بازه زمانی، در مناطق صعب العبور از بالگرد‌ها برای توزیع اقلام استفاده می‌کنیم در این بازه زمانی، ۸۴ سورتی پرواز انجام شده و این بالگرد‌ها به ۴۵ روستا اقلام ارسال کرده‌اند. 

محمودی گفت: درحال حاضر تمرکز ما در ارتفاعات سفیدکوه، منطقه آهوران، منطقه بنت شهرستان‌های نیک شهر و لاشار است که افراد نیازمند امداد هستند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده افزود: تاکنون هشت هزار و ۵۹۰ بسته غذایی، ۶۶۳ چادر، چهار هزار و ۵۸۹ پتو و دو هزار و ۷۵۳ موکت در بین سیل زدگان جنوب و مرکز استان سیستان و بلوچستان توزیع شده و ما تا آخرین لحظه در کنار آسیب دیدگان سیل خواهیم بود و کماکان امدادرسانی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • نیاز ۱۰۰ هزار میلیاردی استان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام