Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نشست یک روزه با حضور «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، «شهریارخان آفریدی» وزیر امور ایالات و مناطق مرزی دولت پاکستان، «سیدحسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین افغانستان و مدیر دفتر منطقه ای آژانس پناهندگان سازمان ملل در هتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد.

هدف از این اجلاس، یافتن راه حل و تدوین سیاست موثر درخصوص وضعیت پناهندگان ایران و بازگشت داوطلبانه آنان به کشورشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت همکاری ها و کمک به کشورهای میزبان پناهندگان افغان نیز از اهداف اصلی نشست چهارجانبه بود که به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیته چهارجانبه پناهجویان از جامعه بین الملل خواستند تا به تعهدات خود درقبال پناهندگان و پایان دادن به مشکلات و سرگردانی پناهجویان افغان عمل کند.

آنان بر افزایش حمایت جهانی از پناهندگان، پشتیبانی جامعه جهانی از کشورهای میزبان، بالا بردن تامین کمک ها با هدف پایان دادن به وضعیت پناهجویان افغانستان تاکید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران با اشاره به میزبانی چهار دهه کشورمان از پناهجویان افغانستان، تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده که کشورهای جهان از جمله اروپایی ها به مسئولیت خود در قبال پناهجویان عمل کنند.

حسین ذوالفقاری اعضای کمیته چهارجانبه پناهندگان را در جریان اقدامات مهم ایران درخصوص تامین خدمات به پناهندگان افغان از جمله صدور گواهینامه رانندگی برای این افراد قرار داد و افزود: ایران سالانه ۵۵۰ هزار روادید کار برای پناهجویان صادر می کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان نیازمند حمایت بیشتر جهانی هستند و در این خصوص آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز باید فعالیت موثرتری برای اطمینان از جامعه بین الملل در خصوص تعهد به وظایف در قبال پناهندگان انجام دهد.

معاون وزیر کشور در حاشیه این سفر با «اعجاز احمد شاه» وزیر کشور پاکستان نیز دیدار کرد.

ذوالفقاری و اعضای هیات همراه بامداد سه شنبه اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان تحولات واکنش قانونی و به حق ایران علیه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق و ترور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

حماس اعلام کرد: ما از یک سو از اقدام جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم و از سوی دیگر موضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم اشغالگر را محکوم می‌نمائیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضع جانبدارانه در حالی است که غرب همچنان در برابر نسل‌کشی جمعی مردم غزه و آزار ملت ما در قدس و کرانه باختری و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران سکوت اختیار کرده است.

جنبش حماس تاکید کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی دلخواه و بدون حساب وکتاب و مجازات رژیم صهیونیستی پایان یافته است و همراه آن خیال‌بافی‌های تکیه بر آن نیز پایان گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس بر دعوت خود از امت عرب، امت اسلام، نیروهای منطقه و آزادگان جهان برای تداوم حمایت از ملت فلسطین در نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان