Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@18:59:08 GMT

اظهار بی‌اطلاعی اورتاگس از کشف شبکه CIA در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۴۶۸

اظهار بی‌اطلاعی اورتاگس از کشف شبکه CIA در ایران

«مورگان اورتاگس» روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مطرح کرد که پرسید «جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده شبکه سایبری سیا را کشف کرده است».

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های جاسوسی سایبری سازمان سیا از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران خبر داد و گفت: با کشف این شبکه بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف آمریکا کاملاً نابود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریادار «علی شمخانی» اظهار داشت: حمله سایبری علیه کشور‌ها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیرقانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاست‌های امنیتی خود، به آن مبادرت می‌کند و باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایران برای کاهش محدودیت‌های برجامی خود، گفت: متاسفانه این تصمیم برای ما تعجب آور نبود، این الگوی رفتاری ۴۰ سال گذشته آن‌ها است. آن‌ها در طول اجرای برجام هم برنامه ساخت موشکی خود را دنبال کردند، تحریم‌ها را اعمال کردیم و هیچ رفتار معتدلی از سوی آن‌ها ندیدیم.

اورتاگس ادامه داد: برعکس، آنچه که در هفته‌های گذشته دیدیم تهدید برای انسداد تنگه هرمز بود. این رفتار نه فقط مشکلی برای برجام بلکه مشکلی برای هنجار‌های بین المللی در چگونگی رفتار کشور‌ها و آزادی ناوبری و دریا‌ها است.

وی بدون اشاره به اخاذی تحریمی آمریکا و اقدامات تروریسم اقتصادی کاخ سفید علیه مردم ایران، از جامعه بین المللی خواست به آنچه که او «اخاذی هسته‌ای ایران» نامید، اجازه ندهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دبیر شورای عالی امنیت ملی حمله نظامی جاسوسی سایبری سازمان سیا برانکو ایوانکوویچ مسعود سلیمانی بندر شهید رجایی بیژن زنگنه بلندی های جولان سازمان انرژی اتمی شیرمحمدعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما: دکتر عطایی‌پور اظهار کرد: پیوند کلیه در ایران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، امروز اولین کنگره سراسری ایران برگزار شد؛ البته هر سال کنگره‌هایی که مربوط به بیماری کلیه و بحث‌های مربوط به پیوند است، برگزار می‌شود؛ اما حضور همزمان پزشکان مربوط به کلیه و جراحان پیوند کلیه باعث تمایز آن نسبت به دوره‌های گذشته شده است.
وی با اشاره به تبادل تجربیات میان پزشکان و جراحان کلیه، تصریح کرد: تعداد عمل‌های پیوند کلیه به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به کشور‌های دیگر در سطح بالایی است؛ به طوری که در خاورمیانه ایران رتبه اول را دارد که این موضوع به دلیل استفاده از پیوند کلیه میان اعضای فامیل و دریافت اعضا از افراد دچار مرگ مغزی و در کنار آن سطح بالای دانش پیوند در کشور است.
این متخصص داخلی با اشاره به گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: سطح بالای دانش و تسلط پزشکان ایرانی باعث افزایش تعداد مراجعان از سایر کشور‌ها برای عمل پیوند شده است، حضور گیرنده و ارائه دهنده کلیه از یک خانواده یا یک ملیت برای انجام عمل پیوند الزامی است و عمده مراجعان برای عمل پیوند کلیه از کشور‌های همسایه مانند آذربایجان، افغانستان و عراق هستند.
حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان در این کنگره اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره نخستین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

دیگر خبرها

  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • وکیل: رای توماج صالحی صادر شده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم