Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@00:36:51 GMT

حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه ابها عربستان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۵۱۶

حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه ابها عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده یگان پهپادی این کشور به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» دوشنبه شب با اعلام این خبر افزود: در این عملیات پهپادهای «قاصف k2» فرودگاه بین المللی ابها را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا ،وی اظهار داشت: هواپیماهای بدون سرنشین یمن با دقت اهداف موردنظر خود را در فرودگاه ابها مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریع گفت: جزییات این حمله در ساعت های آینده اعلام می شود.

این چهارمین حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان طی یک هفته گذشته است.

درپی حملات موشکی و پهپادی یمن به فرودگاه های ابها و جیزان عربستان این فرودگاه ها به حالت تعطیل درآمدند.

بامداد چهارشنبه هفته گذشته نیز منابع یمنی اعلام کردند که با یک فروند موشک کروز پیشرفته برج مراقبت فرودگاه ابها را هدف قرار داده‌اند که در جریان آن همه پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد. در پی این حمله منابع سعودی با تأیید این خبر از زخمی شدن ۲۶ تن خبر دادند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

درتجاوز نظامی سعودی و متحدانش به فقیرترین کشور عربی تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!

بازدید 3 شبکه الحدث عربستان سعودی با تشریح توان منطقه‌ای ایران و محور مقاومت تاکید کرد ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند! این گزارش شبکه سعودی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • کارشناس شبکه ایران اینترنشنال: اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد ؛ ایران دست بالا را دارد (فیلم)
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!