Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@13:21:56 GMT

دردسرسازی پدران برای بچه‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۸۶۰۵

 در جدیدترین پژوهش‌ها مشخص شده است پدرانی که برای اولین بار در ۴۰ سالگی صاحب فرزند می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که نوزاد آن‌ها دچار مشکل سلامت شود.

اخبار اجتماعی- همچنین همسران آن‌ها با درصد بالایی امکان دارد در طول دوران بارداری دچار اختلال‌های بارداری مانند مسمومیت بارداری، زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دردسر‌های پدران ۴۰ ساله برای فرزندان
یکی از خطر‌های شایع فرزند آوری پدران بالای ۴۰ سال، احتمال ابتلای کودکان آن‌ها به بیماری هایی، چون اوتیسم یا سرطان است. حتی اگر مردان بالای ۴۰ سال همسرانی جوان داشته باشند به دلیل تاخیر در فرزند آوری، همسرانشان اختلال‌های فراوان در طول بارداری خواهند داشت.

کارشناسان به زوج‌های جوان به ویژه مردان توصیه می‌کنند تا پیش از ۳۵ سالگی اقدام به فرزند آوری کنند تا فرزندانی سالم با کمترین درصد خطر ابتلا به بیماری به دنیا آورند.

محققان در بررسی ۴۰ ساله روی میلیون‌ها زوج با رده‌های سنی مختلف دریافتند به طور کلی مردانی که بیش از ۴۵ سال دارند توان باروری کمتری دارند و بانوان آن‌ها در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی، مسمومیت بارداری، دیابت حاملگی و زایمان زودرس قرار می‌گیرند.

نوزادان به دنیا آمده از والدین میان سال با احتمال زیاد دچار وزن کم در زمان تولد، احتمال تشنج و ابتلا به بیماری صرع، مشکلات قلبی، نقص‌های مادرزادی و ابتلا به سرطان دوران کودکی می‌شوند. این مطالعه را دانشمندان دانشگاه Rutgers انجام داده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بارداری اوتیسم بارداری سرطان پدران فرزند سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان

ایتنا - بسیاری از این افراد اندامی متناسب دارند و در ظاهر سالم‌ به نظر می‌رسند؛ آنچه دانشمندان را برای پی بردن به علت زیاد شدن سرطان در جوانان با مشکل روبرو کرده است.
هم‌زمان با اعلام ابتلای کیت میدلتون، شاهدخت ولز، به سرطان، پزشکان هشدار دادند که ابتلا به سرطان در افراد زیر ۴۵ سال در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است، در حالی که قبلا بیشتر در افراد مسن‌تر مشاهده می‌شد.

بسیاری از این افراد اندامی متناسب دارند و در ظاهر سالم‌ به نظر می‌رسند؛ آنچه دانشمندان را برای پی بردن به علت زیاد شدن سرطان در جوانان با مشکل روبرو کرده است.

بر اساس تحقیقی که بر پایه بررسی داده‌های ایرلند شمالی بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ انجام شد، نرخ ابتلا به سرطان‌های زودرس تا ۲۰.۵ درصد افزایش یافته که معادل هفت هزار مورد ابتلای بیشتر در سراسر بریتانیا است. این‌ها سرطان‌هایی‌اند که اغلب به «سرطان‌های شکمی» معروف‌اند.

البته کیت میدلتون فاش نکرد به چه سرطانی مبتلا شده است، اما طبق بیانیه او در روز جمعه‌، ابتلای او به سرطان پس از جراحی در ناحیه شکم در ماه ژانویه مشخص شد.

پروفسور اندرو بگز، متخصص جراحی روده بزرگ، می‌گوید: «وقتی ۲۰ سال پیش کارم را به عنوان جراح سرطان شروع کردم، به‌ندرت بیمار جوان‌ داشتم، اما حالا مرتب این افراد را می‌بینم.»

او می‌گوید: «این افراد هنگامی که مراجعه می‌کنند و از تشخیص مطلع می‌شوند، شوکه می‌شوند، چون اغلب‌ هیچ علامتی ندارند و به دلیل سنشان به سرطان فکر نمی‌کنند. در این سن، این موضوعی سرگردان‌کننده و بسیار سنگین و دشوار است، به‌‌خصوص که بسیاری از آن‌ها کودک خردسال دارند. انگار ناگهان یک اتوبوس به آ‌ن‌ها زده است.»

بسیاری از دانشمندان درباره علت این روند سردرگم‌اند، با این حال اجماع نظر دارند که بعید است به یک عامل محدود شود.

به باور برخی دانشمندان، دلیل آن ممکن است تا حدی ژنتیکی باشد. از هر ۱۰۰ نفر، تقریبا یک نفر حامل ژن بی‌آرسی‌ای (BRCA) است که باعث سرطان پستان و تخمدان می‌شود؛ ژنی که به لطف آنجلینا جولی معروف شد. در همین حال، تقریبا یک نفر از هر ۳۵۰ نفر به سندرم لینچ (Lynch syndrome) مبتلا است که عامل ارثی در ابتلا به سرطان روده، رحم، تخمدان و لوزالمعده محسوب می‌شود.

افزایش نرخ نجات‌یافتگان در میان افراد دارای این ژن‌ها به این معنی است که احتمالا این ژن‌ در تعداد بیشتری از افراد وجود خواهد داشت.

محققان برای توضیح این روند ابتلا، بررسی تغییرات احتمالی در میکروبیوم روده را هم آغاز کرده‌اند. ترکیب باکتری‌های روده که تحت تاثیر رژیم غذایی یا سایر عوامل محیطی است، می‌تواند بر میزان التهاب تاثیر‌گذار باشد که این التهاب به نوبه خود خطر سرطان را افزایش می‌دهد. با این حال، علی‌رغم اشتیاق رو‌به‌رشد دانشمندان، دشواری انجام دادن مطالعات طولانی‌مدت برای کشف رابطه علت و معلولی بین آنچه مردم می‌خورند و خطر ابتلا به این بیماری، از موانع این تحقیقات به شمار می‌رود.

از طرفی، افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان و تمایل افراد به بررسی علائم این بیماری نیز احتمالا در افزایش تعداد موارد تشخیص داده‌شده نقش داشته است.

به گفته متخصصان در حال حاضر در میان افراد زیر ۵۰ سال نوعی همه‌گیری سرطان به راه افتاده که علت آن ناشناخته است و افراد بیشتری به سرطان‌های اندام‌های ناحیه شکم مبتلا می‌شوند.

دیگر خبرها

  • روایتی غم‌انگیز از سرنوشت پدران و مادران سالمندان سنندج+فیلم
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • جدایی هافبک خارجی استقلال خوزستان به دلیل ابتلا به هپاتیت
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • دانستنی‌های دریایی؛ از ماهی رفنگر تا بارداری اسب دریایی نر