Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:39:31 GMT

همایش سالیانه «اتحادیه اسلامی شیعی» به میزبانی سوئد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۱۳۵

همایش سالیانه «اتحادیه اسلامی شیعی» به میزبانی سوئد

همایش سالیانه برای اتحادیه اسلامی شیعی با حضور نمایندگان مراکز و جمعیت های اسلامی سوئد در شهر لینشوپینگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت العراق، همایش سالیانه برای اتحادیه اسلامی شیعی با حضور نمایندگان و شخصیت هایی از مراکز، موسسه های و جمعیت های اسلامی در سوئد روز شنبه (25 خرداد) در حسینیه امام حسن مجتبی(علیه السلام) در شهر لینشوپینگ در 20 کیلومتری استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید «هاشم موسوی» امام جماعت و خطیب مرکز اسلامی امام حسن مجتبی با تشکر از حضور شخصیت ها و خطیبان و ائمه جماعت مراکز اسلامی و جوانان در این همایش، به انتقال تجربه شخصی خود درباره تکمیل این ساختمان بزرگ و پایان آن با تلاش نیکوکاران بدون حمایت و کمک طرف های رسمی دولتی یا دینی پرداخت و گفت: این حسینیه از سال 1994 در مکان ساده ای تاسیس شد، این مکان با افزایش تعدادی مسلمانان نیاز را برطرف نمی کرد، به همین دلیل طرح خرید زمین و ساخت یک مرکز اسلامی مطرح شد تا تضمینی برای نسل های آینده و حلقه وصلی برای پایبندی به مضامین دین اسلام باشد.

موسوی ادامه داد: اولین گام خرید زمینی به مبلغ سه میلیون و 700 هزار کرون سوئد با کمک های مردمی انجام گرفت و این نقشه به یک شرکت متخصص سوئدی تحویل داده شد. ساخت این مرکز نزدیک به 9 میلیون و 500 هزار کرون سوئد پایان یافت. سپس سالن و نمازخانه بزرگی برای مردان، طبقه بالای آن سالن بزرگی برای زنان، مکانی برای کتابخانه، جوانان، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ تکمیل شد تا این طرح به پایان برسد.

استاد «حیدر ابراهیم» رئیس این اتحادیه و ناظر براین همایش به تشریح جزئیات دستور کار این همایش پرداخت؛ در این دستورکار معرفی حسینیه امام حسن مجتبی(ع)، فعالیت های اتحادیه در سال 2018- 2019، توافقنامه جدید با موسسه ابن رشد، تاسیس اتحادیه شیعی برای جوانان، سلامت و امنیت مساجد، رویدادهای کنونی درباره مسلمان مطرح شده است.

نمایندگان جمعیت ها و مراکز در این همایش برخی از پیشنهادات را ارایه دادند و برخی از موانع در کارهایشان و چگونگی ارایه راه  حل مشترک برای این مشکلات را مطرح کردند.

قرار است که نشست سال آتی در شهر هلسنبوری به درخواست حسینیه امام مهدی(عج) برگزار شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه شیراز اردبیل دهه کرامت در فارس دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت غنی سازی اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه شیعه اسلامی سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به خوزستان ، به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیاز‌های اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشور‌های اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشور‌های اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشور‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است، زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیرو‌ها دستوراتی می‌دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ایجاد صلح واقعی با پایان دادن به کشتار ملت‌های مظلوم
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) برگزار شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران