Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در نشست مطبوعاتی هفتگی خود ضمن بیان این مطلب که برجام دستاوردی مهم در زمینه دیپلماسی و منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است، از تمامی طرف‌ها خواستار عمل به تعهدات متقابل خود در توافق هسته‌ای شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «استفان دوژاریک» در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در پاسخ به سؤالی که درباره موضع سازمان ملل در خصوص تصمیم ایران مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌ شده پرسیده شده بود گفت: من فکر می‌کنم، برای تأکید بر موضع اساسی دبیر کل که همواره گفته و می‌گوید این است که برجام دستاوردی بزرگ در زمینه منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و در زمینه دیپلماسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی منتهی شده است.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل از بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران آگاه است. دبیر کل سازمان ملل ایران را ترغیب به ادامه اجرای تعهدات می‌کند و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا به تعهدات متقابل خود در این توافق به طور کامل پایبند باشند و همچنین از دیگر کشورها نیز می‌خواهد تا از اجرای برجام حمایت کنند. از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود خودداری کنند.

دوژاریک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمی‌خواهیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی روی می‌دهد. برجام، این قطعنامه مکانیسم‌های دارد که پابرجا هستند و این بر عهده شورای امنیت است تا بر پایه قطعنامه عمل کند. برای ما، ما هنوز معتقدیم که برجام حائز اهمیت است. ما همچنین معتقدیم تمامی طرف‌ها نباید اقداماتی را انجام دهند که به افزایش تنش‌ها منجر شود.

روز دوشنبه «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: بعد از شروع فرصت دو ماهه به اروپا برای اجرای تعهدات برجامی، سازمان انرژی اتمی تولید اورانیوم را ۴ برابر کرد و این تولید مجددا در روز‌های اخیر افزایش یافت و از امروز شمارش معکوس ده روزه ما برای ۲۷ ژوئن (۶ تیر) آغاز شده که ما از سقف ۳۰۰ کیلو عبور کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ملل دبیر کل سازمان ملل سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ایران توافق هسته ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ دریکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین ۲ طایفه رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله می‌شود و این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این ۲ طایفه بیشتر شعله‌ور می‌کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: سال‌های متمادی نیز دعواهای متعددی بین این ۲ طایفه مشکلات بسیاری را برای روستا و خانواده‌ها به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: با تدابیر رئیس دادگستری و آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده به شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع ارجاع شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: با تشکیل جلسه‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کار گروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» منجر به گرفتن مهلت ۴۰ روزه برای اجرای تعهدات خانواده قاتل شد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف پنج روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد و همچنین طرفین نسبت به تمامی پرونده‌های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل اعلام کردند.

کد خبر 6062958

دیگر خبرها

  • قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشور‌های دارای تکنولوژی کامل جداسازی ایزوتوپ‌ها
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • اخراج نمایندگان رژیم اسرائیل از تمامی سازمان‌های بین المللی
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • اسرائیل به انزوای کامل در جهان نزدیک شده است