Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:28:43 GMT

ولیعهد کم حافظه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۳۲۰

ولیعهد کم حافظه

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی‌ها در مصاحبه اخیر خود با روزنامه الشرق الاوسط عنوان نموده است که کشورش خواهان رخ دادن جنگی در منطقه نیست. این در حالی است که طبق اعتراف خود او در همین مصاحبه، در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه ایران، نقش کلیدی داشته است. او در این مصاحبه بر نقش خود در خروج آمریکا از برجام اذعان کرده و می‌گوید: «ایران درآمد لغو تحریم‌ها را خرج موشک سازی و خطر آفرینی کرد، پس عربستان کوشید تحریم‌ها دوباره برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
بن سلمان پیشتر هم گفته بود که جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم و پس از آن بود که حوادث تروریستی در شهرهای اهواز و چابهار، رخ داد. البته اقدامات خصمانه عربستان علیه کشورمان مسبوق به سابقه است و موضوع جدیدی نیست. اگر نگاهی گذرا به دوره پس از انقلاب اسلامی در ایران بنگریم، این اقدامات در مقابل چشمانمان قرار خواهد گرفت: حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران با کمک‌های مالی، نظامی و معنوی؛ تشکیل شورای همکاری خلیج فارس با هدف مقابله با انقلاب اسلامی ایران؛ کشیدن پای بیگانگان به خلیج فارس؛ کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶؛ فاجعه منا در سال ۱۳۹۴؛ اصرار به دولت اوباما برای بمباران ایران (طبق گفته جان کری)؛ تلاش برای تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران؛ همپیمان شدن با رژیم صهیونیستی علیه کشورمان؛ کارشکنی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای و نهایا ایفای نقش در خروج آمریکا در برجام، برگزاری نشست سه گانه سران سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس و صدور بیانیه‌های ضد ایرانی. البته به این لیست می‌توان موارد دیگری را هم اضافه کرد، ولی همین موارد برای توخالی بودن ادعای ولیعهد سعودی‌ها کافی است.
او در ادامه مصاحبه با الشرق الاوسط، ضمن متهم کردن ایران در مورد حمله به نفتکش‌ها در پنج شنبه گذشته، ایران را رژیم توسعه طلب و حامی تروریسم معرفی کرده و ادعا می‌کند که ایران دهه‌ها است که کشتار و ویرانی را در منطقه و جهان می‌گستراند. ظاهراً بن سلمان در زمان مصاحبه روبروی آینه نشسته و عکس خود و نتانیاهو هم پیمان صهیونیستی خود را می‌دیده است، چرا که موارد اتهامی علیه ایران، بیشترین نزدیکی را با عربستان و رژیم صهیونیستی دارد.
توسعه طلبی سعودی‌ها را می‌توان همراه با وحشیگری در کشورهای مختلف اسلامی دید: یمن، سوریه، عراق، لیبی، سودان، الجزایر و… و. حملات وحشیانه و غیر انسانی به یمن پنجمین سال خود را طی می‌کند. در سوریه و عراق داعش فجیع‌ترین اعمال غیر انسانی را انجام دادن، در تحولات اخیر الجزایر، سودان و لیبی و به آشوب کشیدن آنها، سعودی‌ها نقش اصلی را بازی می‌کنند.
در باب حمایت از تروریسم، می‌توان گفت که در حال حاضر تمامی گروه‌های تروریستی و تندرو به اصطلاح اسلامی در جهان با پشتیبانی مستقیم سعودی‌ها تشکیل شده‌اند و در هر عملیات تروریستی با نام اسلام، همین گروه‌ها دخیل هستند. لیست این گروه‌های تروریستی و اقدامات تروریستی آنها بسیار بلند و بالا است و حملات تروریستی آنها شاخص است: القاعده و حملات یازده سپتامبر، طالبان و اشغال افغانستان، داعش و وحشیانه‌ترین اقدامات تروریستی در عراق و سوریه، بوکو حرام و کشتار مردم بی گناه در چند کشور آفریقایی و… و. کشوری که نخست وزیر کشور مستقل دیگری را به گروگان می‌گیرد، نویسنده‌ای را به طرز وحشیانه ای در کنسولگری می‌کشد و ده‌ها انسان بی گناه را بخاطر شیعه بودن، گردن می‌زند، چگونه می‌تواند ایران را به حمایت از تروریسم متهم سازد؟
خباثت حاکمان سعودی به جایی رسیده است که دیگر چون گذشته هم پیمانی با رژیم کودک کش و اشغالگر قدس را پنهان نمی‌کنند و در هر اقدام ضد اسلامی و ایرانی، می‌توان دست رژیم صهیونیستی را در دست آنها دید.

بن سلمان در این مصاحبه برای اینکه خود را صلح طلب و طالب گفتگو نشان دهد، ابراز امیدواری می‌کند که «ایران تصمیم بگیرد، حکومتی طبیعی باشد و از سیاست‌های خصمانه‌اش دست بردارد». در اینجا هم مشاهده می‌شود که بن سلمان به بیراهه رفته است.
باید یادآوری کرد، کشوری که همیشه خواهان صلح و روابط دوستانه با کشورهای منطقه و جهان بوده است، ایران می‌باشد و آنهایی که پیام‌های دوستی ایران را نادیده می‌گیرند، سعودی‌ها هستند. ایران به واسطۀ برخورداری از تمدن چند هزار ساله و منش بزرگوارانه، همیشه از اقدامات خصمانه سعودی‌ها و کشورهایی چون امارات چشم پوشی کرده و خواهان روابط برادرانه با آنها بوده است. همین چشم پوشی ایران باعث می‌شود که وزیر خارجه کشورمان بارها برای گفت و گو با کشورهای منطقه خلیج فارس اعلام آمادگی کرده و پیشنهاد امضای پیمان عدم تعرض را بدهد و سعودی‌ها همواره در مقابل اینگونه پیشنهادهای سازنده، سکوت اختیار کرده یا آن را رد کرده‌اند.
در پایان باید یادآوری کرد که از سعودی‌ها بعید نیست که حمله به نفتکش‌ها را هم خود طراحی و اجرا کرده‌اند تا مسیر ضربه به ایران را با ناجوانمردی تمام طی کرده باشند. باید گفت امنیت منطقه با همکاری و همیاری کشورهای منطقه تأمین پذیر است و کشورهای خارج از منطقه تنها به دنبال منافع استعماری خود بواسطۀ ایران هراسی هستند. تاریخ دویست سال گذشته ایران بخوبی نشان می‌دهد که هرگز تجاوز یا حمله‌ای به کشورهای دیگر نداشته، ولی با تمام قوا به دفاع از خاک خود پرداخته است.
شایسته است کشورهای منطقه با پذیرش واقعیات، به جای گره زدن حیات خود به حضور کشورهای استعماری بیگانه و متحمل شدن هزینه‌های کلان، دست دوستی ایران را که به سویشان دراز شده است، بفشارند.

‌**کارشناس مسائل بین الملل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الشرق الاوسط چابهار بن سلمان اهواز داعش عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بار‌ها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیز‌هایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشور‌های عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

tags # سپاه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • بیانیه شماره ۲ سپاه: اگر کشورهای منطقه ایران را تهدید کنند پاسخ می دهیم
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • سپاه پاسداران، آمریکا و کشورهای منطقه را تهدید کرد /به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع و پشیمان کننده خواهیم داد
  • ایران و وعده صادق تنبیه رژیم صهیونیستی