Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی روانلو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فعالیت های پژوهشی خود را در ۱۱ بخش تحقیقاتی انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ بخش تحقیقاتی با ۶۸ نفر محقق و ۴۶ نفر هیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارایه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانلو افزود: تحقیقات این مرکز کاملاً کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: فعالیت های مرکز تحقیقات در سال ۹۸ در قالب هفت محور اساسی و راهبرد اجرایی تدوین شده که تولید محصولات فن‌آورانه، ثبت، گواهی و نظارت بر نهاده‌ها، مدیریت ذخائر ژنتیکی و تنوع زیستی، آموزش و ترویج کشاورزی از جمله محورهای این فعالیت‌هاست‌.

روانلو ادامه داد: در راستای ترغیب و ایجاد انگیزه برای ایده پروری و خلاقیت باید اقداماتی از قبیل شناسایی محصولات فن آورانه و وضعیت تولید آنها، پایش تحقق برنامه‌های تولید و پهنه بندی منطقه‌ای تولید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقات کشاورزی میاندوآب یکی از ایستگاه های فعال کشور در این زمینه است، گفت: در این ایستگاه ارقام مختلف گندم، جو، ذرت و چغندر قند مورد مطالعه قرار می گیرد.
«روانلو» با بیان اینکه ۱۷ طرح تحقیقاتی در میاندوآب مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: این مرکز تحقیقاتی توانایی تولید بذر در استان را دارد به شرطی که اعتبار مورد نیاز آن به موقع تامین شود زیرا در زمینه محقق، زمین و سایر امکانات مشکلی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بهره برداران استان سالانه ۶ میلیون تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
۹۸۷۱/۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته یکهزار و ۲۰۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسدود شد که با پر شدن این تعداد چاه غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی و از هدر رفت آب جلوگیری شده است.

مجید رستگاری، عمق چاههای مسدود شده در سال گذشته را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود:

تعداد چاههای مجاز استان ۳۶ هزار و ۶۱۲ حلقه است که از این تعداد سه هزار و ۲۸۲ حلقه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

رستگاری اظهارکرد: از مجموع چاههای مجاز استان ۳۲ هزار و ۳۰۵ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، یکهزار و ۳۳۳ حلقه بخش آشامیدنی و بهداشت و دوهزار و ۹۷۴ حلقه مربوط به بخش صنعت و خدمات است.

وی، با اشاره به اصلاح و تعدیل پروانه های چاههای کشاورزی استان گفت: پارسال از ۲۱ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه کشاورزی حوضه های آبریز دریاچه ارومیه،ارس و زاب،یکهزار و  ۵۷۹ حلقه چاه تعدیل شد که بیش از ۳۴ میلیون و ۱۵۳ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان درخصوص نصب کنتورهای حجمی هوشمند و مکانیکی هم تصریح کرد: پارسال از ۶۷۹ کنتور نصب شده، عملکرد تعداد ۵۸۱ دستگاه در سامانه MCDM مشاور دزآب نیز بارگذاری و تأیید شده و مابقی (فرم های اعلام وضعیت) برای ثبت اطلاعات چاههای مذکور به شرکت دزآب ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • توزیع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شاهین دژ