Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@12:44:15 GMT

نحوه اختصاص سهمیه به داوطلبان سیل زده

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۴۵۶

نحوه اختصاص سهمیه به داوطلبان سیل زده

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبر:
ابراهیم خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره نحوه اختصاص سهمیه مازاد بر ظرفیت به داوطلبان سیل زده، اظهار کرد: داوطلبان کنکور سراسری بر این باور هستند که ۵ درصد از ظرفیت کل دانشگاه های کشور به داوطلبان مناطق سیل زده اختصاص داده می شود در حالی که ۵ درصد ظرفیت دانشگاه های مناطق سیل زده به صورت مازاد به این عده اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توضیح بیشتر گفت: به عنوان مثال، ۵ درصد از ظرفیت دانشگاه لرستان به داوطلبان شهرستان پلدختر و روستای معمولان همچنین سایر مناطق آسیب زده می رسد و قرار نیست از ظرفیت استان هایی که درگیر سیل نبودند و آسیبی در سیل ندیدند به این داوطلبان اختصاص یابد.
خدایی مثال دیگری زد و یادآور شد: در فرایند انتخاب رشته، به عنوان مثال می گوییم ۱۰۰ نفر در مهندسی کامپیوتر استان لرستان پذیرفته می شوند که ۵ نفر از این ظرفیت به پلدختر اختصاص می یابد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه فقط ظرفیت به دانشجویان استان های درگیر سیل اختصاص می یابد، افزود: همین تصمیم گیری که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بود در مورد داوطلبان مناطق زلزله زده کرمانشاه اعمال و در کل نزدیک به ۳۰۰ نفر ظرفیت مازاد به زلزله زدگان داده شد.
خدایی گفت: امسال با هماهنگی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور، سهمیه مورد نیاز سیل زدگان کنکور مشخص و در دفترچه شماره دو کنکور سراسری اعلام می شود. در مورد استان خوزستان هنوز تعداد دقیق داوطلبان بخش های روستایی سیل زده مشخص نیست که این اطلاعات تکمیلی را در قالب توزیع کارت کنکور سراسری و حتی تا زمان انتخاب رشته دریافت می کنیم. تعداد داوطلبان مناطق سیل زده استان خوزستان با هماهنگی استانداری و وزارت کشور مشخص خواهد شد.
مسئله اختصاص سهمیه مازاد بر ظرفیت مناطق سیل زده به داوطلبان، این روزها تبدیل به محل نگرانی برای داوطلبان شده است به طوری که با وجود دو هفته باقی مانده به برگزاری این آزمون هنوز هم عده ای خواهان تغییر زمان برگزاری این کنکور هستند. آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، داوطلبان نوبت اول کنکور تا پایان امروز چهارشنبه مهلت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسۀ خود را دریافت کنند.
داوطلبان باید با ورود به کاربری خود و وارد کردن کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه از راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.
داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده اند (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) دارای ۲ یا ۳ کارت هستند.
کنکور پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • هشدار پیامکی فوری به داوطلبان و جویندگان سئوالات کنکور