Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که واشنگتن آماده اعزام نیرو‌های بیشتر به منطقه می‌شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مقامات آمریکایی اعلام کردند که آمریکا آماده اعزام نیرو‌های بیشتری به منطقه می‌شود.

این مقامات به رویترز خبر دادند که این اقدام در پاسخ به تهدیدات ایران انجام می‌شود.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد: «راهبرد امنیت ملی، ایران را بعنوان یکی از چهار تهدید اول معرفی کرده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم قابلیت ممانعت آن‌ها از این نوع فعالیت‌ها را که مردم و تأسیسات آمریکا و بازار جهانی نفت را تهدید می‌کند، دارا هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تمایل دولت آمریکا برای مذاکره با ایران اینگونه گفت که ترامپ از مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده است و «با این فرض که آن‌ها (ایران) تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارند و فعالیت‌های بدخواهانه‌ای که در آن تعامل دارند را کنار بگذارند»، دولت ترامپ آماده است تا بر روی یک توافق با ایران کار کند.

اتهامات بولتون علیه ایران در حالی مطرح شده است که ایران بار‌ها تأکید کرده است که به هیچ عنوان به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند و گزارش‌های دوره‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر این امر و پایبندی ایران به مفاد برجام تأکید دارد.

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

گفتنی است، به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشور‌های عضو این توافق اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام، از روز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رویترز تهدیدات ایران بولتون خروج از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از ایسنا ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895329

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • آرام کردن اوضاع ملتهب خاورمیانه نیازمند روش‌های خلاقانه تر و ابتکارهای بیشتر قدرتهای جهانی است‌
  • بایدن به تهدید دیپلماتیک ایران بسنده کرد
  • آماده سازی جایگاه و محوطه رژه نیرو‌های مسلح در روز ارتش در پایتخت
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل