Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:36:18 GMT

آخرین وضعیت سیل زدگان آق قلا و گمیشان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۴۷۹

آخرین وضعیت سیل زدگان آق قلا و گمیشان

اگر چه مشکلات بزرگ و عمده مردم سیل زده به پایان رسیده و آنها تا حد زیادی از حداقل های زندگی در خانه های تخریب شده و آسیب دیده برخوردارند اما تا رسیدن به سطح عمومی زندگی قبل از سیل این شهروندان، راه طولانی و درازی وجود دارد.
روند کند بازسازی و مرمت زیرساخت ها، صف طولانی و لزوم مراجعه مکرر به بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات و پروانه ساخت، خدمات رسانی ضعیف خودروهای عمومی در مناطق سیل زده به دلیل دشواری در تردد ناشی از انباشت گل و لای، کیفیت پایین آب شرب و توزیع نامناسب لوازم اهدایی به خسارت دیدگان، از جمله گلایه های مردم سیل زده شهرهای آق قلا و گمیشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیران این شهرها با پذیرش گلایه های مردم، گستردگی سطح مناطق خسارت دیده و امکانات محدود را عامل این نارضایتی ها دانسته و گفته اند از همه توان و ظرفیت بری رفع مشکلات مردم بهره می گیرند.
فرماندار آق قلا به ایرنا گفت: یکی از بخش های خسارت دیده سیل این شهرستان، تخریب و وارد شدن آسیب به خانه ها بود که در نتیجه سیل هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی این شهرستان دچار خسارت شد که از این تعداد یک هزار و ۶۷۰ خانه تخریبی و بقیه نیازمند تعمیر است.
امیرشیرتوماج اظهار داشت: برای همه این خانه های خسارت دیده پرونده تشکیل و روند دریافت وام و تعمیر و یا ساخت خانه ها در حال انجام است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، تاکنون ۳۷۰ کمک بلاعوض معیشتی برای واحدهای تعمیری و ۶۲۰ کمک بلاعوض روستایی به آسیب دیدگان آق قلا پرداخت شد.
علاوه بر منازل، در سیل اخیر اراضی کشاورزی آق قلا هم دچار خسارت زیادی شد و در نتیجه ماندگاری بلند مدت آب در زمین ها، حدود ۵ هزار هکتار اراضی جو، ۱۲۵۰ هکتار اراضی کلزا و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم دچار خسارت شد که با نظر مساعد دولت، تلاش برای جبران این خسارت ها ادامه دارد.
همچنین معاون فرماندار گمیشان به ایرنا گفت: در سیل اخیر ۴ هزار و ۷۰ واحد مسکونی این شهرستان دچار خسارت شد که از این تعداد ۷۸۰ واحد نیازمند احداث و مابقی به تعمیر احتیاج دارند.
سید علیرضا حسینی اظهار داشت: تاکنون ۷۶ واحد احداثی و ۷۷ واحد تعمیری در گمیشان شروع به کار کرده و ۶۵ پرونده احداثی و ۶۷۹ واحد تعمیری به بانک معرفی شد.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که سیل زدگان بی خانمان گمیشانی با آن دست و پنجه نرم می کنند، گرمای هوا و تحمل ناپذیر بودن گذران زندگی در چادرها است که دشواری زیادی برای آنها ایجاد کرده است.
وی به خسارت بخش کشاورزی گمیشان در سیل اشاره کرد و گفت: بر اثر این حادثه ۲۰ هزار و ۷۱۴ هکتار از اراضی جو، ۹ هزار و ۳۵۵ هکتار از گندمزارها و ۳۵۰ هکتار از مزارع کلزا در سیل اخیر از بین رفت.
تخریب راه های درون و برون شهری، از بین رفتن زیرساخت های انتقال آب و برق و گاز، رشد فزاینده حضور حشرات به دلیل گرمای هوا و ماندگاری گل و لای و توجه کم به لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط آفرین، بخشی از مشکلات این روزهای مناطق سیل زده گلستان است که به سرعت عمل بیشتر مسوولان برای تزریق آرامش و امید به سیل زدگان احتیاج دارد.
۷۳۳۳/‏۳۰۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان سیل اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سیدحسینی برآورد‌های اولیه خسارت واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

 وی افزود: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیررا به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و ۵۷۰هکتار اراضی باغی، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبورعسل، شش واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸حلقه چاه کشاورزی، ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکیدکرد سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور، ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان