Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، قاسم سلیمانی دشتکی در دیار رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در استان گفت: کارهای بسیار خوبی در حوزه‌ی بیابان زدایی و جنگل‌کاری در استان صورت پذیرفته که در کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار هکتار و در مجموع بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری در استان صورت گرفته است و این یک رکود بسیار خوب در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلامیادآور شد: در پیوست هر طرح و پروژه‌ای یک پیوست زیست محیطی همواره خمورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در استان تاکید بسیار زیادی در بحث آبخیزداری و جنگل کاری و فعالیت های زیست محیطی صورت گرفته و  این مهم با اقبال عمومی نیز مواجه شده است.

** ایلام یک الگوی مناسب در عرصه جنگل کاری کشور است

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: ایلام یک الگوی مناسب در عرصه بیابان زدایی و جنگل کاری کشور است. ب

خلیل آقایی افزود: حفظ پوشش گیاهی و توسعه آن اصلی ترین کار سازمان جنگل‌ها است و نسل حاضر و آینده از ثمرات آن بهره می‌برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مباحث عمده اجتماعی، تقویت مشارکت مردم در فعالیت‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای است، افزود: در همین راستا طرحی داریم تا از تمام ظرفیت تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی در پروژه‌های منابع طبیعی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین به اهمیت ناحیه رویشی از نظر تنوع زیستی، منابع آب و خاک و نقش آن در اقتصاد ملی اشاره کرد و اعلام کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری برنامه ویژه‌ای برای حفظ و توسعه ناحیه رویشی زاگرس در ۱۱ استان دارد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام طرح های جنگلداری جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی گفت: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. 

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • دیوار صوتی‌های بزرگراه ها نوسازی شدند | مقابله با صداهای با آلوده در اتوبان ها
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود
  • ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان