Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@10:11:56 GMT

واکنش اردوغان به درگذشت مرسی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۵۸۲

واکنش اردوغان به درگذشت مرسی

رئیس‌جمهوری ترکیه درپی درگذشت محمد مرسی، اظهار کرد: رحمت خداوند بر برادر شهید ما باد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به خبر درگذشت محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر گفت: رحمت خداوند بر برادر شهید ما محمد مرسی باد.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که عبدالفتاح سیسی با کودتا علیه محمد مرسی و به شکلی غیردموکراتیک به قدرت رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه این حادثه در جلسه دادگاه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرسی با رأی ۵۲ درصد مردم مصر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد. سیسی ظالم پس از کودتا نزدیک به ۵۰ مصری را اعدام کرده است.

او ادامه داد: غرب همواره در قبال اعدام‌ها در مصر سکوت کرده است. متأسفانه کشورهای اروپایی که مشوق حذف مجازات اعدام هستند، با پذیرش دعوت سیسی قاتل، در نشست مصر شرکت کردند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: این دورویی نیست بلکه چندرویی است. پنج سال است که برادر ما مرسی همراه با هزاران یاورش در زندان به سر می‌برد. امروز نیز شهید شد؛ اگر چه حق بررسی علل و کیفیت مرگ وی محفوظ است.

اردوغان گفت: خداوند او را با حبیب خود محشور کند. برای او دعا خواهیم کرد. درگذشت او را به دوستان همسفرش و همچنین مردم مصر تسلیم می‌گویم. به خانواده و نزدیکانش تسلیت می‌گویم. خداوند رحمتش کند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین نکونام آمده است:
خبر بسیار تأثرانگیز و نابهنگام درگذشت عزیز ایثارگر و دوست داشتنی حاج محمد کیانی واصل شد، این خبر برای اینجانب بسی سنگین و ناگوار بود؛ آن مرحوم را به حق می‌توان یکی از مؤمنین پرغیرت و باانگیزه و مجاهد فی سبیل الله دانست، حضورش در هر مکان و هر جمع که اقتضا می‌کرد بی‌دریغ بود و یکی از مجاهدین فعال در جهاد تبیین در شرائط امروز بحساب می‌آمد؛ حضور فعال در اربعین و خدمت رسانی در آن عرصه، حضور بدون وقفه در نمازجمعه و تلاش فعال در عمران و احیاء مسجد محل و نقش آفرینی در پیوند و انسجام اجتماعی و ده‌ها خدمات دیگر، مکمّل نقش فعال و تأثیرگذار وی در دوران دفاع مقدس بود، روحیه پرنشاط او در آن دوران و تا امروز زبانزد است، او را می‌توان شهید زنده نامید که در مرئی و منظر تلاش شهدائی داشت و بعد از یک‌ماه روزه داری و برگزاری عید بندگان صالح به همرزمان شهیدش پیوست. رحمت واسعه حق را برایش مسألت دارم و به همه بازماندگان بویژه همسر و فرزندان و همه دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت گفته و اجر و صبرشان را از خداوند خواهانم.

دیگر خبرها

  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و ناراحتی مردم (فیلم)
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسراییل
  • عیادت بیمار، عیادت خداست