Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه المسیره،سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده یگان پهپادی این کشور به فرودگاه" ابها" در جنوب غرب عربستان خبر داد.

 سرتیپ «یحیی سریع» دوشنبه شب با اعلام این خبر افزود: در این عملیات پهپادهای «قاصف k» فرودگاه بین المللی ابها را هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد:هواپیماهای بدون سرنشین یمن با دقت اهداف موردنظر خود را در فرودگاه ابها مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریع گفت: جزییات این حمله در ساعت های آینده اعلام می شود.

این چهارمین حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان طی یک هفته گذشته است.

درپی حملات موشکی و پهپادی یمن به فرودگاه های ابها و نجران عربستان این فرودگاه ها به حالت تعطیل درآمدند.

انصار الله یمن روز گذشته نیز  این فرودگاه را بمباران کرده بودند.

انصار الله یمن این بار باز هم فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان  را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

روز گذشته شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بار دیگر با هواپیمای بدون سرنشین «قاصف کا-2 » فرودگاه ابها را داخل عربستان سعودی هدف  حمله قرار داد.

در پی این حمله هوایی انصار الله، پرواز های این فرودگاه به طور کامل متوقف شد. همچنن پروازها به سمت این فرودگاه نیز کاملا متوقف شده است.

سه روز پیش نیز انصار الله یمن دو فرودگاه عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

یک منبع نظامی یمنی گفت که یگان پهپادی ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن با استفاده از پهپادهای قاصف کی2 فرودگاه های ابها و«جازان»را مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که عملیات گسترده و منحصر به فردی با استفاده از پهپادهای قاصف کی2 علیه فرودگاه های ابها و جیزان داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

سریع افزود: اتاق کنترل و هدایت پهپادها در فرودگاه جیزان با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.

وی افزود: ایستگاه سوخت رسانی در فرودگاه بین المللی ابها نیز با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.

العالم نیز گزارش داد که نیرو‌های مسلح یمن به ائتلاف سعودی هشدار داد به محاصره یمن پایان دهد در غیر این صورت حملات دردناکی از سوی نیرو‌های این کشور دریافت خواهد کرد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن به عربستان سعودی هشدار داد که منتظر پاسخ‌های دردناک‌تر باشد.

وی بامداد یکشنبه (۲۶ خرداد) بعد از انجام حملات پهپادی به فرودگاه‌های ابها و جیزان گفت: «پهپادها عملیات گسترده و منحصر به فردی علیه فرودگاه‌های ابها و جیزان داشتند».

او گفت که در حمله اول، اتاق کنترل و هدایت پهپادهای عربستان سعودی هدف قرار گرفت و منهدم شد و در دومین عملیات ایستگاه سوخت‌رسانی فرودگاه بین‌المللی ابها با چند پهپاد از نوع «قاهر کی ۲» هدف قرار گرفته است.

به گزارش المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات شنبه شب پهپادهای یمن به فرودگاه‌های ابها و جیزان را «دقیق» خواند به گونه‌ای که این فرودگاه‌ها از کار افتاده‌اند.

سریع گفت: «به رژیم سعودی قول می‌دهیم اگر حملات و محاصره ادامه پیدا کند، -ان‌ شاء الله-روزهای دردناک‌تری خواهد داشت».

ائتلاف سعودی بعد از این حمله مدعی شد که توانسته است یک فروند موشک بالستیک را در آسمان ابها رهگیری و منهدم کند.

حملات پهپادی اخیر یمن به فرودگاه‌های سعودی در واکنش به محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی صورت می‌گیرد.

دولت نجات ملی یمن هفته گذشته هشدار داد که در مقابل محاصره فرودگاه‌ صنعاء آن‌ها نیز به فرودگاه‌های امارات و عربستان سعودی به عنوان اهداف مشروع حمله خواهند کرد.

هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جازان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.

سخنگوی انصارالله یمن چندی پیش با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفت که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای یمنی هستند.

وی تهدید کرده بود: «باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل در کار آن‌ها نزدیک‌ترین راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

در تحولی دیگر، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در صنعاء تاکید کرد که میانجی گری های بین المللی برای متوقف کردن عملیات یمنی ها مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: میانجی گرهای بین المللی و در رأس آنها انگلیس درخواست خود را برای توقف عملیات یمنی ها ارائه داده اند.

این وزیر یمنی تصریح کرد: آنها می خواهند عملیات یمنی ها علیه فرودگاه ها و تأسیسات عربستان و امارات متوقف شود.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال یمن انصار الله یمن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی

تین نیوز

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر کاهش نرخ حوادث هوایی در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته، نرخ بازگشت پروازها به دلیل نقص فنی نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضایی فر در بازدیدی سرزده از خدمات فرودگاهی در محل پارک هواپیماهای فرودگاه مهرآباد، ضمن دیدار با مسوولان ایمنی و خدمات زمینی فرودگاه از اقدامات پیشگیرانه آنان برای جلوگیری از حوادث در شرایط آب و هوایی خاص ایام نوروزی تقدیر کرد.

وی گفت: با وجود حجم زیاد پروازهای نوروزی شاهد حادثه ای نبوده ایم و تلاش پرسنل زمینی فرودگاه ها در این ایام قابل تقدیر است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: علاوه بر کاهش نرخ حوادث هوایی در مقایسه با ایام نوروز سال قبل، نرخ بازگشت پروازها بدلیل نقص فنی نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است. وی اضافه کرد: بیشتر بازگشت پروازها به دلیل شرایط خاص آب و هوایی مقاصد پرواز یا نقص فنی بوده که با حفظ ایمنی پروازها، هواپیماها به مبدا خود بازگشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • استقبال گسترده مردم از اماکن تاریخی در یک تصویر هوایی | حجم خودروها را ببینید
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی
  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی + فیلم
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی