Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:11:17 GMT

12 طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۸۹۴

12 طرح کشاورزی در اشنویه به بهره برداری رسید

سیدانور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل ۱۰ طرح آبیاری نوین در بخش‌های نالوس و مرکزی و ۲ طرح پرورش گوسفند و گاو شیری است.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبیاری نوین شامل هفت طرح قطره‌ای، یک طرح آبیاری تحت فشار و ۲ طرح آبیاری تلفیقی است که در مجموع ۱۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ۱۰ طرح در مجموع اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان به بیش از پنج هزار هکتار رسید.

حسینی افزود: هدف جهاد کشاورزی کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد با استفاده بهینه از پتانسیل‌های منطقه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه‌ها اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی گفت: طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۱۹۱ رأس در روستای «حسن آباد» نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح که برای ۶ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک واحد گاو شیری ۳۹ راسی نیز در روستای «گندویلا» با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری به همین مناسبت افتتاح شد که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای ۶ نفر ایجاد شد.

به گزارش ایرنا تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای جهاد کشاورزی، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای دامپزشکی رایگان از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان بود.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است؛ این شهرستان با داشتن یکهزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصل خیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

۹۸۷۰/‏۶۱۸۵/‏‬ ۳۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح جهاد کشاورزی اشنویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و به زودی شاهد بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در استان اردبیل خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای اردبیل، اظهار داشت: سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می‌شود که چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار سال با نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» ضروری است تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها با محوریت خود مردم مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا اهداف شعار سال تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی تأمین امکانات و زمین مناسب برای استقرار مرکز فناوری هسته‌ای است که استان اردبیل می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

اژدری افزود: نه تنها استان اردبیل بلکه استان‌‌های همجوار نیز از خدمات این مرکز در بخش کشاورزی بهره مند خواهند شد تا ما بتوانیم ظرفیت تولید خود را با بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نگرش تخصصی به نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این مرکز می‌‌تواند کانون حمایت و پشتیبانی از تولید متنوع در بخش کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: روش کار مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن است.

اژدری بیان کرد: دانشمندان این مرکز کنترل انواع آفات و امراض را با تکنیک پرتودهی انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با پرتودهی گاما از زود جوانه‌زنی محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جلوگیری از زود جوانه‌زنی این محصولات فواید بسیاری را برای کشاورزان به همراه داشته و می‌تواند به مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار کمک کند.

اژدری گفت: با توجه به مدت زمان مناسبی که در اختیار باشد بازاریابی مناسب و به صرفه محصولات نیز انجام شده تا با قیمت مناسب و قابل قبول این تولیدات به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: مرکز فناوری هسته‌ای کمک بسیاری را در سطح بالایی در راستای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت این محصولات خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیشتر شده و به تناسب آن میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود