Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری امروز در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به آمارهاى مهم اقتصادى اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی کشور، در فاصله سال های ٩٢ تا ٩٨، میانگین رشد سرمایه گذاری در ١٤ فصل منفی بوده و رقمی معادل ٣. ٨- درصد رسیده،در حالیکه رشد مصرف در ٩ فصل از این مدت مثبت بوده و میانگین آن منفى ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ شده است.

رییس اتاق تهران اضافه کرد: در حد فاصل همین سال ها، رشد تورم ٢٦. ٩ درصد، رشد اقتصادی منفى ٩.٤ درصد، رشد صادرات منفى ٦ و رشد واردات منفى ٧.٢١درصد بوده است که با توجه به واردات بالاى مواداولیه و کالاهای صنعتی، این روند نگران کننده است.

او همچنین به معضل نقدینگى اشاره کردى افزود: بحران نقدینگی اکنون وجود دارد و با توجه به تورم، نقدینگی و نرخ ارز بنگاه ها دچار مشکل شده است و در سال جاری، رکود حاکم خواهد بود.

به گفته خوانسارى، تنها راه اصلاح این روند با توجه به وضعیت موجود اقتصاد و شرایط تحریمی، اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.

روند پرداخت یارانه اصلاح شود

رییس اتاق تهران به آمار پرداخت یارانه نیز اشاره کرد و گفت: مطابق با اعلام سازمان برنامه و بودجه، ٨٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار پرداخت می شود؛ در حالیکه کل وابستگی کشور و بودجه به نفت ٢٠٠ هزار میلیارد تومان است.

خوانسارى تاکید کرد: بنابراین با اصلاح روند پرداخت یارانه و حذف تنها یک چهارم آن و حتی پرداخت یک چهارم دیگر به صورت نقدی به اقشار آسیب پذیر، می توان ساختار کشور را اصلاح کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم رشد اقتصادی سازمان برنامه و بودجه نرخ ارز نقدینگی یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا بیان کرد: یکی از دلایل کمبود شیر خشک در استان، پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها بابت یارانه سهم ارز شیر خشک است.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک در ماه به عنوان نیاز خوزستان برآورد شده افزود:، اما به دلیل افزایش نرخ شیر خشک و پرداخت نشدن سهم یارانه ارزی که باید توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود این موضوع محقق نشده است.

مهدوی نیا ادامه داد: عملا داروخانه‌ها به دلیل عقب افتادن سهم دارویی طرح دارویار و عدم پرداخت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مدت چهار ماه، نقدینگی داروخانه‌ها به حداقل رسیده و توان مالی لازم جهت تامین شیر خشک را ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توزیع دوباره شیر خشک در داروخانه‌های استان را از امروز چهارشنبه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد