Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مراحل راستی‌آزمایی مدارک جعلی و پایان‌نامه‌هایی تقلبی توضیح داد: مرکز ایران داک (irandoc.ac.ir) دارای سامانه مشابه‌یابی است که متن مقالات و پایان‌نامه‌ها در آنجا قرار می‌گیرند، از این رو بررسی بخش‌های مشابه در پایان‌نامه در این سامانه به راحتی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه تشابه‌ و تقلبی که در پایان‎‌نامه‌ها وجود داشته باشد، اگر به صورت غیرقانونی و به صورت تخلف استفاده شده باشد، حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز سامانه ایران داک را دارد و در این حوزه نیز اگر مشکلی باشد، توسط سامانه قابل بررسی است و اطلاعات سامانه به وزارت بهداشت هم منتقل خواهد شد. قبل از اینکه طرح مقابله با پایان‌نامه‌های تقلبی اجرایی شود، نمونه‌هایی از تقلب توسط سایت ایران داک کشف شده که مورد اقدامات قانونی قرار گرفتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره قید نشدن دستاوردهای محرمانه در ایران داک گفت: مقاله‌هایی که دستاوردهایشان محرمانه است و یا یک یافته علمی جدید است که محققان قصد ندارند، آن را علنی کنند، وارد ایران داک نمی‌شوند، البته تعدادشان هم محدود است. دستاوردهای محرمانه می‌توانند به طور دائمی محرمانه بمانند تا زمانی که قانون اجازه انتشار آن را بدهد.

غلامی درباره بازگشت دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در هر زمانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند به کشور بازگردند و این اقدام امکان‌پذیر است، اما ما سال گذشته این طرح را برای حمایت از یک سری محدودیت‌های ارزی در نظر گرفته بودیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر دانشجویی می‌تواند تحصیل در خارج از کشور را رها کرده و برای انتقال به دانشگاه‌های داخل اقدام کند. زمانی که آن دانشجو قصد بازگشت به ایران را داشته باشد، وضعیت و اعتبار دانشگاهی که دانشجو در آنجا تحصیل کرده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و  پس از بررسی‌ها مراحل انتقال او انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با بیان شرایط بازگشت تصریح کرد: معمولا طبق آیین‌نامه گذراندن حداقل یک ترم برای بازگشت دانشجویان لازم است، اما بعضی از دانشگاه‌ها مثل حوزه علوم پزشکی تا دو ترم یا 36 واحد باید گذرانده باشند، ولی برای کمک به رشته‌های غیرپزشکی در سال گذشته ما عنوان کردیم، اگر یک ترم هم خوانده باشند، می‌توانیم برای بازگشت به آنها کمک کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش نرخ ارز تقلب علمی منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری بازگشت دانشجو فروش پایان نامه فروش مدرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!