Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم توجه به ازدواج منطقی و عدم ایجاد زیر ساخت مناسب ازدواج در جامعه ممکن است که کانون خانواده را دچار چالش هویتی کند چرا که روند خانه های بی خانواده در جامعه رو به رشد بوده و...

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، خانواده به عنوان ركن اصلی اجتماع و تشكیل آن برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد لازم و ضروری است اما در سالهای اخیر و به دلایل مختلف این ركن اصلی جامعه با تجردگرایی جوانان دچار اختلال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشدارهای مسئولان در زمینه معضلات کاهش ازدواج نه تنها تاثیری در این زمینه نداد بلکه خبرها حکایت از گرایش به تجرد افراد دارد. اغلب جوانان امروزی ازدواج را مانعی بر سر راه پیشرفت های خود می دانند، همچنین ازدواج های تجملاتی و لوکس نیز خود عاملی برای عدم گرایش پسرها به ازدواج دارد. در همین خصوص گفت و گویی انجام داده ایم با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «یحیی جهانگیری سهروردی»، استاد عالی حوزه و دانشگاه ، مبلغ بین الملل، معاون بین الملل و ارتباطات پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی و مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی و نویسنده کتاب های مختلفی از جمله کتاب «مصلحت در فقه» و کتاب «مسجد مجازی» که در پی می آید:

 

آقای دکتر به عنوان اولین سوال بفرمایین به طور کلی هدف از ازدواج چیست؟

ازدواج بزرگترین تعهد در زندگی هر دختر و پسری است که باید عاقلانه، منطقی و هدفمند صورت گیرد.هدف ما در جامعه این نیست که خانه ایجاد کنیم بلکه باید خانواده تشکیل دهیم اما متاسفانه در جامعه ما بیشتر از خانواده به خانه بها داده می شود.

 

ما در جامعه خانه هایی داریم که خانواده ندارند و اگر قرار باشد اینگونه زندگی کنیم بهتر است مجرد بمانیم تا چنین خانه های بدون خانواده ای داشته باشیم.

 

زمانی که چنین خانه های بدون خانواده در جامعه تشکیل می شود ما با طلاق عاطفی روبرو هستیم و گاها افراد مجبورند کنار هم باشند و یا زن و شوهری که با هم در یک خانه هستند ولی هرکدام..حال اگر قرار باشد چنین ازدواج هایی در جامعه صورت بگیرد مجرد ماندن از ازدواج بهتر است و آسیب کمتری هم خواهد داشت.

 

چقدر در معرفی معرفی خانواده موفق به جوانان موفق بوده ایم؟

یکی از مشکلات ما مدل سازی نادرست است ما اگر بخواهیم به بحث خانواده موفق بپردازیم باید یک خانواده موفق را به عنوان الگو معرفی کنیم اما با وجود شبکه های اجتماعی، مجلات زرد، مدلهای مختلف زندگی بجای اینکه خانواده موفق معرفی شود بیشتر تجرد را تبلیغ و الگو کرده ایم.

 

متاسفانه در جامعه ما مسئولین فرهنگی هنری بیشتر سلبریتی هایی را تبلیغ و معرفی می کنند که به مجرد بودنشان در هر سنی افتخار می کنند و این تأثیر منفی برای جوانان دارد و خود این امر عامل دیگری بر ازدواج نکردن و تجرگرایی در جامعه می شود.

 

ما نباید اجازه دهیم معرفی سلبریتی های هنری که تا کنون ازدواج نکرده و افتخار می کنند به یک ارزش در جامعه تبدیل شود و با این اوصاف نباید منتظر باشیم که ازدواج صورت بگیرد و خانواده تشکیل شود.

 

برای ایجاد زیر ساختهای تشکیل خانواده چه باید کرد؟

واقعیت این است که ما وظیفه داریم زیر ساختهای خانواده را ایجاد کنیم نه اینکه تنها از فضلیت های ازدواج بگوییم در حالی که هزینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن برای جامعه را در نظر نگیریم.

 

استفاه از ضرب المثل و شوخی با مقوله ازدواج هر چند نشان از واقعیت باشد اما در برخی موارد مردم دیگر توجه چندانی به آن  نمی کنند و جو روانی جامعه نسبت به ازدواج مکدر می شود.

 

سن ازدواج در داشتن یک زندگی موفق چقدر موثر است؟

در حال حاضر منطقی نبودن سن ازدواج یکی از بحران های موجود در جامعه است که در برخی موارد ازدواج ها به زیر چهارده سال رسیده و در سن 9 سالگی رخ می دهد و این یک تراکنشی ناموزن است که سن ازدواج را یا خیلی پایین آورده یا خیلی بالا که متاسفانه این امر مقدس در سن منطقی خودش انجام نمی شود و گاها فقط با هدف اینکه به هر نحوی خانواده تشکیل شود صورت می گیرد.

 

زیر 12 سال یا 14 سال سن مناسب ازدواج نیست چرا که ازدواج در این سن، کودکی و جوانی کردن را از آنها می گیرد و بدون اینکه آنها برای مادر شدن تربیت شده باشند وارد زندگی و مسئولیت می شوند.

 

برای کاهش تجرد گرایی و ازدواج ناموفق در جامعه چه باید کرد؟

عدم توجه به ازدواج منطقی و عدم ایجاد زیر ساخت مناسب ازدواج در جامعه ممکن است که کانون خانواده را دچار چالش هویتی کند چرا که روند خانه های بی خانواده در جامعه رو به رشد بوده و ما وظیفه داریم با معرفی الگوها، سلبریتی ها و همچنین خانواده های موفق از بروز فاجعه طلاق، تجرد گرایی و ازدواج های ناموفق در جامعه جلوگیری کنیم.

 

امروز ازدواج یعنی سختی و مشکلات اگر ما ازدواج را به عنوان یک راهکار بدانیم آن زمان است که مردم به آن روی می آورند و آنرا یک آغاز می دانند.

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اردبیل مسجد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس ایلام تجرد ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنایتی: تا پایان فصل ۵ بازیکن جوان معرفی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی، سرمربی پیکان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هوادار گفت: بازی با هوادار سخت است چراکه یک تیم متحول شده با مسعود شجاعی هستند. هوادار تیمی است که تاسیسش کار خود من بوده و بازی فردا تداعی خاطره است برای من و هوادار. از زمانی که آقای شجاعی مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفته، تیم کاملا پیشرفت کرده است.

او اضافه کرد: ما بنا به سیاست‌مان در پیکان سعی کردیم ذهنیت تیم را عوض کنیم که تیم به نباختن عادت بکند. تا حدودی موفق شدیم و در نیم فصل دوم شرایط خوبی را داریم اما کار تمام نشده است. باید در تمام دقایق بازی باهوش باشیم و تمرکز داشته باشیم.

عنایتی در مورد جوانگرایی پیکان گفت: سیاست باشگاه پیکان مبتنی بر ساختن بازیکنان جوان است که این سیاست را تا حدودی پیش بردیم و موفق بودیم. بازیکنان جوان با کیفیت داریم. هفته پیش مقابل مس رفسنجان دو بازیکن جوانان بازی دادیم و توانستیم به اهداف‌مان برسیم و امیدوارم در ادامه لیگ بازیکنان جوان بیشتری را بازی بدهیم.

سرمربی پیکان ادامه داد: شرایط جدولی‌مان بد نیست. چند هفته استرس داشتیم اما از این موضوع فاصله گرفتیم و تلاش می‌کنیم با کمک مجموعه در پایان فصل جایگاه خوبی را در جدول داشته باشیم و فصل را به پایان برسانیم‌.

او در مورد تفکر هجومی رضا عنایتی گفت: ما طبق اهداف‌مان پیش می‌رویم. اگر بازی سه-سه شود بیشتر می‌پسندم تا بازی صفر-صفر بشود. تمرینات خیلی خوبی در پیکان داشتیم و شخصی با مهاجمانم کار کردم و همکارانم تمام تلاش‌شان را انجام دادند و تا حدود زیادی موفق شدیم. باید فکر اساسی هم انجام دهیم که تیم‌مان گل نخورد. چون گل خوردن مختص بازیکنان دفاعی نیست.

عنایتی در مورد بازیکنان جوان تیم اضافه کرد: ما در ذهن‌مان این نیست که با بازیکنان جوان انفرادی کار کنیم چون بازیکنان جوان‌مان کنار باتجربه‌ها بیشتر می‌توانند موفق باشند. جا دارد از بزرگ‌های تیم‌مان تشکر کنم که جوان‌ها با آرامش خاطر کار می‌کنند. سیاست پیکان جوانگرایی و سازندگی است‌. باشگاه پیکان در این موضوع پیشقدم است و تا انتهای لیگ پنج، شش بازیکن جوان معرفی می‌کنیم.

او در مورد تمرین پیکان بلافاصله بعد از رسیدن به فرودگاه گفت: ما چون زمان کمی تا بازی هوادار داشتیم این تصمیم را گرفتیم و هماهنگ کردیم و تمرین ریکاوری را انجام دادیم. اگر این تمرین را نمی‌کردیم یک روز استراحت نداشتیم.

دیگر خبرها

  • دشمن از کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می کند
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • عنایتی: تا پایان فصل ۵ بازیکن جوان معرفی می‌کنیم
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند