Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، تیراندازی در جریان یک جشن فارغ‌التحصیلی در جنوب‌غرب شهر فیلادلفیای آمریکا دست‌کم ۱ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشت.

 

این حادثه یکشنبه شب روی داد؛ چهار تن از زخمی‌ها نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله بودند و چهار تن دیگر نیز بالای ۲۰ سال سن داشتند.

 

تنها قربانی این حادثه نیز مردی با بیش از ۲۰ سال سن بوده که بنا بر اعلام پلیس فیلادلفیا به دلیل شدت جراحات پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفته می‌شود ضارب در جریان این حادثه به روی حدود ۶۰ نفر آتش گشوده است.

 

تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده و تاکنون پلیس به انگیزه ضارب پی نبرده است.

 

پلیس می‌گوید هنوز کسی را در ارتباط با این پرونده دستگیر نکرده است.

 

روز گذشته ترامپ به صادق خان شهردار لندن حمله کرده و حضور او در این پست را فاجعه خواند.

 

این اقدام ترامپ پس از آن صورت گرفت که طی روز جمعه و شنبه 3 نفر در نزاع های خیابانی در لندن به قتل رسیدند.

 

به نوشته بی بی سی، شمار کسانی که در لندن در سال جاری تاکنون به قتل رسیده اند به ۵۶ نفر رسیده است. سال گذشته ۱۳۲ نفر در لندن کشته شدند.

 

این اظهارات مداخله جویانه ترامپ با واکنش بسیار در شبکه های اجتماعی داغ شد.

 

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به سخنان ترامپ واکنش نشان داده و تلاش کردند وضعیت شهرهای آمریکا را با لندن مقایسه کنند.

 

یکی از کاربران با انتشار توئیتی که در آن به مقایسه تعداد افراد کشته شده در شهرهای ایالات متحده با لندن پرداخته بود، نوشت: «نرخ قتل در ایالات متحده ۵ برابر بریتانیا و در برخی شهرهای آمریکا ۳۰ برابر لندن است.»

 

 

 

طبق آمار، نرخ قتل در سال ۲۰۱۸ در لندن ۱.۸ نفر به ازای هر صدهزار نفر جمعیت بود و این درحالی است که نرخ قتل در بالتیمور در همان سال ۵۵.۸ نفر به ازای هر صدهزار نفر گزارش شده است.

 

گفتنی است فرهنگ حمل سلاح در جامعه آمریکا عمیقا ریشه دوانده است. حق مالکیت و حمل اسلحه در متمم دوم قانون اساسی آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

 

یک سوم خانواده‌های آمریکایی اسلحه دارند. با حدود ۲۷۰ تا ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح در دست شهروندان، آمریکا رکوردار جهان است: به طور متوسط یک قبضه برای هر یک نفر.

 

سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم کشته می شوند یا خودکشی می کنند.

 

توالی به رگبار گلوله بستن جماعات در اماکن عمومی آمریکا بیشتر و بیشتر می شود تا بحث پیرامون قانون حمل اسلحه داغ‌تر و جنجالی تر شود.

 

لابی قدرتمندی به نام «انجمن ملی اسلحه» در آمریکا فعال است، لابی که ریشه در ساختار قدرت دارد و به شدت با هر گونه اعمال محدودیت در حقوق مالکیت و حمل اسلحه توسط شهروندان مخالفت می‌کند.

 

لینک دانلود

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ یورونیوز آمریکا یورو لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سید جلال ملکی سخنگوی شهرداری در مورد این حادثه گفت: ساعت ۱۱:۱۳ امروز حادثه آتش سوزی در مجیدیه شمالی خیابان حسینی به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان چهار دقیقه آتش نشانان به محل حادثه رسیدند.

او افزود: در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه ۱۲ واحدی در یک واحد ۷۰ متری آتش سوزی رخ داد و بدلیل وجود مواد ضایعاتی، ظروف حاوی بنزین و حشره کش، همزمان با آتش سوزی چند انفجار کوچک بدلیل وجود این مواد در محل به وقوع پیوست.

سخنگوی آتش نشانی ادامه داد: همزمان با خاموش کردن آتش جسم بی جان یک مرد حدود ۶۰ ساله توسط آتش نشانان کشف شد که تحویل عوامل انتظامی شد و پس از دقایقی نیز آتش بطور کامل خاموش شد.

او علت این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

کد خبر 845264 برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهرداری تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • تصادف مرگبار در محور ایذه به پیان
  • ۲۵ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • عملیات ایران علیه اسراییل برای آمریکا عبرت‌آموز بود