Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:21:47 GMT

وجود 236 گونه پرنده در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۴۸۸

وجود 236 گونه پرنده در لرستان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از وجود 236 گونه پرنده در استان خبر داد.

نبی‎الله قائدرحمتی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت تنوع زیستی در استان اظهار کرد: به طور مجموع 883 هزار و 503 هکتار از کل اراضی استان مراتع و یک میلیون و 217 هزار و 313 هکتار از آن را جنگل‎ها تشکیل می‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شرایط توپوگرافی و تشکیلات زمین شناسی منجر به پیدایش تنوع بیولوژیک بی‌نظیر و متنوعی در استان شده است.

قائد رحمتی ادامه داد: در زیستگاه‎های استان بیش از 1750 گونه گیاهی، حدود 358 گونه جانوری شامل 43 گونه از رده پستانداران، 236 گونه پرنده، 55 گونه از رده خزندگان، 5 گونه دوزیست و 19 گونه ماهی شناسایی شده‎اند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: گونه‎های شاخص استان شامل انواع گربه سانان کوچک، قوچ و میش، شاه روباه، پلنگ ایرانی، آهو، کل و بز، روباه معمولی، خرگوش، کبک دری، کفتار، گرگ، انواع پرندگان شکاری، آگامای ایرانی، انواع مارها، لاک پشت آسیایی و لاک پشت مهمیزدار، سمندر لرستانی و ماهیان کور غار هستند.

وی با اشاره به اینکه اغلب مناطق استان دارای اقلیم مدیترانه‌ای نیمه‌خشک با زمستان‎های سرد است، گفت: تالاب‎ها و آبگیرها و سدهای استان از جمله تالاب‎های یازده‎ گانه پلدختر، بیشه دالان بروجرد و تنوردر دورود علاوه بر پرندگان ساکن همه ساله میزبان جمعیت‎های بزرگ از پرندگان مهاجر هستند.

قائد رحمتی افزود: از جمله این پرندگان می‎توان به انواع آبچلیک، مرغابی، حواصیل، آنقوت، خوتکا و انواع اردک، پاشلک، فالاروپ، دم جنبانک ابلق، سنقر، انواع کشیم و...  اشاره کرد که در مسیر خود به طرف مناطق زمستان گذرانی‌شان، بخشی از سال را در تالاب‎های استان مستقر می‎شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرنده منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار پرنده فروشان کابل

دیگر خبرها

  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • بازار پرنده فروشان کابل
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)