Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار حمزه عشوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت؛ دوستداران طبیعت و حیات وحش یک سر جوجه تیغی را در اطراف پیربازار پیدا و پس از تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت، آن را به ماموران یگان حفاظت تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از تحویل گرفتن جوجه تیغی سریعاً نسبت به رها سازی آن در محیط مناسب زندگی آنکه محیط های بوته زار و جنگلی است، اقدام شد.

وی یادآور شد: جوجه تیغی برای طبیعت و کشاورزی مفید بوده و خود نوعی آفتکش و مبارز طبیعی و بیولوژیک با آفات مزارع و باغات به شمار می آید؛ لارو و حلزون ها و کرم ها را خورده و از بین می برد از این رو کشاورزان و باغداران باید به اینگونه از موجودات توجه بیشتری داشته باشند.

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر اظهار داشت: در راستای ماموریت گشت کنترل و پایش رودخانه های شهرستان و گزارش مردمی مبنی بر وجود دام در رودخانه کیارود، ماموران یگان حفاظت با همراهی ماموران یگان حفاظت آبزیان چمخاله نسبت به پاکسازی رودخانه کیارود اقدام کردند.
علی محمدپور افزود: دراین ماموریت مشترک با استفاده از یک دستگاه قایق موتوری، تعداد ۶۷ رشته دام فلسدار و هفت رشته دام غضروفی جمع آوری شد.
شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از توقیف ۲۰ خودروی غیرمجاز که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف پردیس اقدام می‌کردند، خبر داد و گفت: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

محسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با اشاره به افزایش تخلیه نخاله‌های ساختمانی در فازهای جدید مسکن مهر گفت: اداره محیط‌زیست پردیس در جهت ایجاد فضای سالم و پاک، 20 خودرو که به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی در نقاط مختلف شهرستان اقدام می‌کردند، در محل توقیف کرد.

وی افزود: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس گفت: بر  اساس پیگیری‌های اخیر و دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیرمجاز در حوزه شهرستان، متخلفان با اعلام جرم به دادستانی شهرستان معرفی شدند.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رضاییان یادآور شد: با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، خودروهایی که پلاکشان توسط شهروندان و دوستداران محیط‌زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس در پایان تاکید کرد: مردم هوشیار شهرستان پردیس در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش‌های این تخلفات را به شماره تماس 76286400 به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال