Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند کاهشي نرخ دلار در بازار ارز گفت که با از بين رفتن اثرات رواني قيمت دلار به سمت واقعي شدن پيش مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدرضا پورابراهيمي اظهار کرد: چند مؤلفه روي قيمت ارز اثرگذار هستند که يکي اقتصادي و ديگري غيراقتصادي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي از اين مولفه‌ها منابع و مصارف ارزي کشور و ميزان صادرات و واردات است؛ به اين معنا که هرچه تراز ما مثبت‌تر شود مديريت نرخ ارز در اقتصاد هم راحت‌تر مي‌شود؛ زيرا دستمان براي اين کار بازتر خواهد شد.
وي اضافه کرد: مؤلفه ديگر نرخ رشد اقتصادي است که قدرت و اقتدار اقتصادي ما را نشان مي‌دهد. براي اين‌که بتوانيم مديريت کلان اقتصادي را نشان دهيم شاخص‌هايي به جز منابع و مصارف ارزي نيز اهميت دارد. يکي از عواملي که در شرايط اقتصادي مطرح مي‌شود اين است که حجم نقدينگي در اقتصاد کشورمان چقدر است و آيا اين عامل به واسطه شوک‌هاي ارزي و کاهش ارزش پولي ملي اثرگذار است؟ پس دسته‌اي از عوامل اقتصادي بيشترين اثر را دارد.
نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در کنار اين، عوامل غيراقتصادي مثل عوامل رواني، سياسي وغيره وجود دارند و ما معتقد هستيم عوامل سياسي بر عوامل اقتصادي قالب شده وگرنه واقعيت اقتصاد ايران اين نبود که نرخ ارز به 14 – 15هزار تومان و شوک سنگين پارسال برسد و اين تحت تأثير عوامل رواني و پيش‌بيني فضاي نامناسب در اقتصاد اتفاق افتاد که رفته رفته عوامل رواني از آن برداشته مي‌شود و نرخ ارز هم واقعي مي‌شود.
پورابراهيمي تاکيد کرد: آمريکايي‌ها به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که ادامه جنگ اقتصادي‌شان کارساز نيست و وارد بحث‌هاي نظامي شدند و وقتي بحث نظامي هم کارساز نبود وارد بحث‌هاي جديد مذاکره اقتصادي شدند يعني دشمن در مقابل جمهوري اسلامي ايران به شکل ديگري رفتار مي‌کند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلاميدر گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: موضوع ديگر فضاي اجماع جهاني براي کمک به ايران و تصميم شوراي عالي امنيت ملي است که واکنش اروپايي‌ها را داشته، طبيعتاً منافع ملي ما از هر منفعت ديگري بالاتر است و بايد با اقتدار جلو برويم. اين اروپايي‌ها را به دست و پا انداخته که راهکار اقتصادي بدهند و اين به معني گشايش در حوزه اقتصاد است.
نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اين‌که ايران از گردنه تحريم‌ها عبور کرده تصريح کرد: هرچه علائم گشايش‌هاي اقتصادي بيشتر باشد اثر عوامل رواني در بازار کمتر مي‌شود و اگر همين مسير را جلو برويم واقعيت‌هاي اقتصادي و نرخ ارز خيلي کمتر از آن چيزي است که در بازار وجود دارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی تاکید کرد: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود بیان کرد: این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897984

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود