Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در حال حاضر بیش از 800 بیمار دیالیزی در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنند که می توانند با دریافت کلیه یک زندگی نسبتا عادی را از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا-  دکتر قاسم میری علی آباد افزود: تکنیک دیالیز با حذف مواد سمی از خون بیمارانی که دچار نارسائی کامل کلیه هستند امکان زنده ماندن را برای آنان فراهم می کند اما این تکنیک خطرات، عوارض و سختی های خاص خود را نیز به دنبال دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر قاسم میری علی آباد عوارض جسمی و درد و رنج ناشی از دیالیز های مکرر تنها بخشی از مشکلات بیماران مبتلا به نارسائی پیشرفته کلیوی است و این افراد با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: بیماران دیالیزی مجبورند تا حداقل چند بار در هفته برای دیالیز به مراکز درمانی مراجعه کنند و این موضوع علاوه بر اینکه خود بیماران را از چرخه کار و تولید خارج می کند درگیری های و مشکلات جانبی اقتصادی را برای خانواده آنان نیز ایجاد می کند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تشریح خدمات نظام سلامت به بیماران دیالیزی گفت: خوشبختانه انجام دیالیز در کشور ما رایگان است و نظام بهداشت و درمان تلاش می کند تا با این اقدام حداقل قسمت کوچکی از مشکلات بیماران دیالیز را کاهش دهد .

وی افزود: بر اساس بررسی های کارشناسی هزینه ارائه رایگان خدمات دیالیز در هر سال برای هر بیمار کلیوی به طور متوسط بیش از 35 میلیون تومان است که این هزینه از سوی دولت پرداخت می شود.

به گفته دکتر میری علی آباد هزینه سالیانه هر بیمار پیوند کلیه تقریبا یک پنجم یک بیمار دیالیزی است و حتی اگر صرفا از دیدگاه اقتصادی هم به این موضوع نگاه کنیم با دفن ارگان های حیاتی و سالم بیماران مرگ مغزی امکان زندگی سالمتر و با کیفیت تر را همه افراد جامعه سلب می نمائیم .

معاون درمان دانشگاه با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه و وجود امکانات پیوند از بیمار مرگ مغزی در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان گفت: در حال حاضر مهمترین مانع و مشکل ما برای پیوند کلیه به بیماران دیالیزی، عدم موافقت خانواده و اطرافیان بیماران مرگ مغزی به اهداء اعضاء و ارگان های قابل استفاده متوفیان است .

وی با ذکر این واقعیت که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد گفت: امروزه اهداء کلیه از بیماران مبتلا به مرگ مغزی رایجترین و پایدارترین روش درمان بیماران مبتلا به نارسائی کلیه است و این موضوع در همه جای دنیا رواج دارد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تقدیر از حمایت معنوی و فتاوای راهگشای روحانیون و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن در صدور جواز دینی پیوند عضو از بیمار مرگ مغزی گفت: در حال حاضر به یک همت عمومی و فرهنگ سازی مناسب و گسترده نیاز داریم تا با آغاز نهضت پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی، تحولی اساسی را در زندگی بیماران نیازمند به ارگان هائی مثل کلیه، قرنیه، قلب، کبد و ریه ایجاد کنیم .

دکتر قاسم میری علی آباد با اشاره به اعلام آمادگی جوانان و فرهیختگان کشور برای اهداء عضو و دریافت کارت اهداء گفت: در حال حاضر جمع کثیری از مدیران و کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان و کشور نیز با مراجعه به پایگاه مربوطه و یا واحد فراهم آوری اعضاء حوزه معاونت درمان آمادگی خود را برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه اعلام کرده اند و امیدواریم تا خانواده بیمارانی که مرگ مغزی آنان تائید می شود نیز همکاری و مساعدت لازم را در زمینه انجام این صدقه جاریه انجام دهند .

وی گفت: واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان مستقر است و با شماره تماس 05433229865 نیز آماده پاسخگوئی به سوالات و ارائه راهنمائی های لازم به کسانی است که تمایل دارند کارت اهداء عضو دریافت نمایند .

همچنین تمامی هموطنان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://ehda.center/fa/organ_donation_card نسبت به ثبت نام و دریافت کارت اهداء عضو اقدام کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دياليز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت:  امروز پس از حضور کارشناسان اورژانس پایگاه برزنون در محل فوریت و با توجه به مثبت بودن علایم سکته مغزی به درخواست کارشناسان پایگاه برزنون بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مامور امدادرسانی به بیمار شد.
سید حمید حسینی افزود:با توجه به در خطر بودن جان بیمار و نیز زمان طلایی درمان، بیمار در پد فرود روستای برزنون به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور منتقل شد. 
وی با بیان اینکه بیمار در پد فرود فجر تحویل آمبولانس پایگاه ۱۰ شهری و سپس به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور منتقل شد، افزود: در این حادثه تیم عملیات اورژانس هوایی با حضور ۵ نیروی عملیاتی ۸۶ دقیقه پرواز داشته است.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید