Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو انجمن قلم ایران گفت: آخرین کتابم که حاصل چهار سال فعالیت شبانه روزی‌ من و همکارم اعظم سازور استاد دانشگاه الزهرا است، ما را به این باور رساند که با وجود تفاوت فرهنگی و شخصیتی می‌توان به یک وجه تشابهی که همان آلام انسانی است در بین جوامع انسانی دست یافت.

منیژه آرمین نویسنده کتاب و عضو انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با تاکید بر موضوع آخرین کتاب خود «شخصیت‌شناسی در مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته» توجه به یک ارزش اجتماعی و تفکر انسانی را یک خصیصه مهم دانست و گفت: آخرین کتابم که حاصل چهار سال فعالیت شبانه روزی‌ من و همکارم اعظم سازور استاد دانشگاه الزهرا است، ما را به این باور رساند که با وجود تفاوت فرهنگی و شخصیتی می‌توان به یک وجه تشابهی که همان آلام انسانی است در بین جوامع انسانی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی در همین راستا ادامه داد: این مقایسه بیانگر این امر مهم است که انسانها در نهاد و باطن خود اشتراکاتی دارند در حقیقت فردی مانند دانته در ایتالیا و مولوی در ادبیات فارسی چگونه توانسته‌اند نگاه تیز بینانه‌ای به این مسائل داشته باشند. البته در این کتاب به تضادها نیز اشاره شده است.

وی مهمترین بخش آخرین کتاب چاپ شده خود را، مقایسه اجمالی دو شخصیت دانته و مولانا دانست و اظهار کرد:  این دو نویسنده خود جز شخصیت‌های داستان‏هایشان محسوب می‌شوند.

این نویسنده ابراز کرد: حضور این شخصیت‏‏‌های بزرگ در تمام بخش‏‌های آثارشان جالب توجه است. مولانا چون مطالب را بیان می‏‌کرده و دیگران می‌نوشتند حضورش را در جای جای کتاب مثنوی می‌توان دنبال کرد به عبارت دیگر مشخصا و در کنار شخصیت‏‌های داستان خود نمایی می‌کند و حضورش بسیار مشهود است.


آرمین ضمن اشاره به همکاری خود با اعظم سازور بیان کرد: حضور یک استاد زبان انگلیسی و تعامل خوب سبب شد تا بتوانیم به تولید این کتاب بپردازیم، همچنین این اثر سبب شد دوستی فکری بیشتری بین ما ایجاد شود و هیچ چیز بهتر از ارتباط در غالب یک موضوع فرهنگی نیست.

آرمین با اشاره به کاهش میزان مطالعه در سطح جامعه خاطرنشان کرد: بهترین و مهمترین راه برای توسعه مطالعه  توجه خود دست اندرکاران حوزه فرهنگ به کتاب و کتابخوانی است چراکه این افراد کمترین میزان مطالعه را دارند.  وقتی قشر فرهنگی ادبیاتمان مطالعه خوبی نداشته‏‌اند از سایر افراد نمی‏‌توان انتظار چندانی داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاغذ بحران کاغذ کتاب منیژه آرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آبی آتشین منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، در این اثر؛ ماجرای چندین شخصیت از سال‌های قبل از انقلاب دنبال می‌شود و در چندین برش قصه، به روز سرنوشت‌ساز می‌رسیم که در آن تمام این شخصیت‌ها به یکدیگر می‌پیوندند تا تاریخ را رقم بزنند.

کتاب آبی آتشین به‌ قلم دانیال قاسمی‌پور در انتشارات شهید کاظمی چاپ و راهی بازار نشر  شد.

انسیه بحری گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟