Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@16:52:17 GMT

سال گذشته 533 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۶۹۴

به گزارش فارس، مسعود خوانساری امروز در سومین جلسه دوره نهم هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: از سال 92 تا 98 طی 24 فصل رشد سرمایه‌گذاری در 14 فصل منفی و میانگین رشد سرمایه‌گذاری منفی 3.8 درصد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رشد مصرف از سال 92 تا 98 گفت: طی 24 فصل فقط در 9 فصل رشد مصرف مثبت بوده و میانگین رشد مصرف منفی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 بوده است.

بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار تورم سال نود و هفت 26.9 درصد و رشد اقتصادی منفی 4.7 درصد بوده است.

وی گفت: همچنین صادرات کشور در سال 97 نسبت به 96 شش درصد کاهش و واردات 21.7 درصد کاهش داشته که با توجه به اینکه بیشتر کالاهای وارداتی واسطه‌ای و مواد اولیه است، برای تولید در سال 98 ایجاد نگرانی کرده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز اشاره داشت: این موضوع هم به بحران نقدینگی بنگاه‌ها اضافه شده و نقدینگی بنگاه‌ها را دچار مشکل کرده است.

خوانساری بیان داشت: در سال 98 با توجه به شرایط فوق واحدهای تولیدی در معرض خطر و بحران هستند و به نظر می‌رسد، تنها راه اصلاح پرداختن به ساختار اقتصادی است.

وی گفت:‌بر اساس آنچه سازمان برنامه بودجه اعلام کرده 800 هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان پرداخت می‌شود و در حالی که کل وابستگی ما به نفت 200 هزار میلیارد تومان است. یعنی اگر فقط یک چهارم آن را به اقشار آسیب‌پذیر دهیم، می‌توانیم ساختار اقتصادی را اصلاح کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به ارقامی که به عنوان یارانه در سال 97 پرداخت شده است، گفت: در این سال 123 هزار میلیارد تومان یارانه بنزین، 130 هزار میلیارد یارانه گازوئیل و 280 هزار میلیارد تومان یارانه گاز طبیعی پرداخت شده که جمعا 533 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده که اگر این رقم وارد چرخ اقتصاد شود تحول خوبی در اقتصاد کشور خواهیم داشت.

خوانساری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در روز گذشته، اظهار داشت:‌ این انتخابات بسیار پرشور برگزار شد و حضور بیش از 450 نفر از اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران حاکی از اتحاد و همبستگی اعضا با یکدیگر بود، اما متاسفانه به علت اینکه برخی حضور یکی از نمایندگان بخش دولتی را به عنوان ناظر بر انتخابات نپذیرفتند، بی‌اخلاقی صورت گرفت که در همین جا بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان میری، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: پرونده حمل ۲۹ هزار لیتر نفتگاز به ارزش هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال خارج از ضوابط تعیینی دولت در شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سیرجان رسیدگی شد.

وی، افزود: شعبه بدوی پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط فرآورده کشف شده، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت‌های کشف شده محکوم کرد.

وی تصریح کرد: این شعبه هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت‌های کشف شده به جای ارزش وسیله نقلیه به جریمه اضافه و متخلف ردیف اول را جمعاً به پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان با بیان اینکه شعبه بدوی همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد افزود: با قطعی شدن حکم و پیگیری شعبه اجرای احکام ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال جریمه وصول شد.

ارسلان میری، یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان این محموله قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6084970

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد