Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@01:12:46 GMT

اتوبوس‌های پایتخت مجهز به فیلتر دوده

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۸۵۰

اتوبوس‌های پایتخت مجهز به فیلتر دوده

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی در مراسم رونمایی از اتوبوس و مینی‌بوس‌های پایتخت، اظهار داشت: برخی از خطوط حمل و نقل مسافران در پایتخت فواصل آن کوتاه است و مسافرانش زیاد نیست بنابراین با جایگزین کردن مینی‌بوس به جای اتوبوس می‌توان اقدامات لازم را انجام داد. 

وی افزود: مدت زیادی است که در حال بررسی مسیرهای مناسب جهت بکارگیری مینی‌بوس در پایتخت هستیم که بر همین اساس قرار شده اتوبوس‌های قدیمی در بعضی از خطوط جمع و مینی‌بوس جایگزین آن شود که در برنامه پنج‌ساله نیز مشخص کرده‌ایم کدام خطوط اتوبوس باید به خط مینی‌بوس تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه وزارت کشور یارانه‌ای را در این زمینه اختصاص داده است، گفت: بخش خصوصی از طریق این وام می‌تواند سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ها را تا بهره‌برداری از 800 مینی‌بوس در پایتخت ادامه می‌دهیم گفت: نگرانی دودزایی  این مینی‌بوس‌ها نیستیم  چرا که مجهز به فیلتر دوده‌اند. همچنین برنامه‌ها به صورتی مدنظر قرار گرفته که خودروهایی که موتور دیزل دارند مجهز به فیلتر دوده باشند. 

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی در دستور کار داریم که سایر اتوبوس‌های فعلی (BRT) را مجهز به فیلتر دوده کنیم. 

پورسیدآقایی گفت: بر همین اساس تعداد زیادی اتوبوس تا نیمه دوم سال فیلتر دوده برای آنها نصب می‌شود البته این موضوع را به خود شرکت‌های سازنده اتوبوس‌ها واگذار کرده‌ایم که شائبه‌ای درمورد اینکه نصب این فیلترها منجر به خرابی اتوبوس می‌شود را شاهد نباشیم. 

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام گرفته و گزارشات مفصلی که ارائه شده میزان صرفه‌جویی حاصل از سوخت اتوبوس‌هایی که نوسازی می‌شوند برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد. 

معاون شهردار تهران بیان داشت: بر اساس آنچه به تصویب شورای اقتصاد رسیده شرکت نفت متعهد شده به بخش خصوصی که اتوبوس‌های گازی جدیدی بخرد 142 هزار دلار پرداخت کند. 

وی گفت: بنابراین قفل نوسازی اتوبوس‌ها با این مصوبه باز خواهد شد و می‌توانیم در آینده شاهد خرید اتوبوس‌های گازی در سطح شهر باشیم.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید

درحال‌حاضر سه فیلتر Unread ،All و Groups در دسترس قرار گرفته است که در بالای صفحه چت ظاهر می‌شوند.

به گزارش دیجیاتو، طبق پست جدیدی که واتس‌اپ در وبلاگ خود منتشر کرده، درحال‌حاضر سه فیلتر ارائه شده است که بالای صفحه چت‌ها نمایش داده می‌شوند:

All: گزینه پیش‌فرض و اصلی است که شامل تمام پیام‌ها می‌شود.

Unread: با انتخاب این گزینه، پیام‌هایی که توسط شما به‌عنوان «خوانده‌نشده» ثبت شده‌اند یا پیام‌هایی که آن‌ها را هنوز باز نکرده‌اید، نمایش داده خواهند شد.

Groups: یکی از ویژگی‌های مورد درخواست کاربران که با انتخاب آن، تمام پیام‌های مربوط به گروه‌ها نمایش داده خواهند شد. همچنین زیرگروه‌های مربوط به Communities نیز با انتخاب این گزینه نمایش داده خواهند شد.

ساماندهی سریع‌تر چت‌ها با فیلتر‌های واتس‌اپ

متا در پست خود توضیح می‌دهد که با وجود این فیلترها، کاربران قادر خواهند بود چت‌های خود را راحت‌تر ساماندهی کرده و مکالمات مهم خود را پیدا کنند. این ویژگی از امروز برای کاربران نمایش داده می‌شود و طی هفته‌های آینده در دسترس تمام افراد قرار خواهد گرفت؛ بنابراین اگر هنوز به آن‌ها دسترسی پیدا نکرده‌اید، احتمالاً باید زمان بیشتری منتظر باشید.

تلگرام به‌عنوان مهم‌ترین رقیب واتس‌اپ، نسخه دیگری از این قابلیت با نام Folders را به کاربران خود ارائه کرده است که در آن کاربران می‌توانند با ساخت پوشه‌های مختلف، چت‌های خود را براساس موضوعات دلخواه ساماندهی کنند.

متا در چند وقت گذشته مشغول توسعه قابلیت‌های متفاوتی برای سرویس پیام‌رسان خود بوده است و احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها به اضافه‌شدن دستیار هوش مصنوعی متا مربوط می‌شود. طبق گزارشی که اوایل این هفته منتشر شده بود، ظاهراً برخی کاربران منتخب واتس‌اپ در هند به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند که با وجود آن، کاربران از طریق اپلیکیشن می‌توانند با هوش مصنوعی Meta AI تعامل داشته باشند. غول شبکه‌های اجتماعی همچنین ظاهراً قصد دارد این قابلیت را برای کاربران اینستاگرام نیز ارائه کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد