Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@19:22:43 GMT

بازی با قیمت مسکن توسط دلال‌های مجازی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۹۱۴

بازی با قیمت مسکن توسط دلال‌های مجازی

‍‍‍‍‍‍

در حالی که بازار مسکن با رکود مواجه شده برخی سودجویان با اعلام قیمت‌های غیرواقعی بازار را ملتهب می‌کنند.یکی از مهم ترین علت شکل گیری سایت های اینترنتی خرید و فروش در دنیا، حذف واسطه و کاهش قیمت تمام شده کالا، خدمات و در نهایت معاملات است، در کشورمان همین سایت های اینترنتی به محلی برای جولان دلالان تبدیل شده به طوری که با قیمت گذاری های صوری در این سایت ها، باعث ایجاد موج گرانی در برخی از بازارها به ویژه بازار مسکن و خودرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت

سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه ، با تاکید بر تبدیل‌شدن قم به کارگاه تولید مسکن،گفت: هم اینک در تمامی شهرستان‌ها، شهر‌ها و بخش‌های استان قم طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

استاندار قم عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اردیبهشت‌ماه امسال هر ماه یک‌هزار واحد مسکونی پس از تکمیل تحویل متقاضیان خواهد شد.

آقامیری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن افزون بر ۶۳ هزار نفر از مردم قم واجد شرایط خانه‌دارشدن شناسایی شدند که واحد‌های مسکونی این افراد در ۲ قالب آپارتمانی و ویلایی احداث می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه رتبه استان قم در تامین مسکن از جایگاه هفدهم در ابتدای سال گذشته به رتبه دوم رسیده‌است، گفت: با انجام برخی اقدامات جزیی، قم می‌تواند به زودی رتبه نخست کشور را در تامین زمین و آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را از آن خود کند.

آقامیری ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های نهضت ملی مسکن و سامانه‌های طراحی شده در خصوص اجاره‌بها در استان قم، انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده تورم بازار مسکن مدیریت گردد.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

همچنین براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن، در شهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند. متراژ واحد‌های مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحد‌های مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت