Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با مقاومت اقتصادی می‌توانیم به آمریکا تحمیل کنیم که فشار اقتصادی را از کشورمان بردارد.

به گزارش قدس آنلاین، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: با اراده ای که در دفاع مقدس از خودمان نشان دادیم می توانیم در برابر فشار اقتصادی امریکا هم مقاومت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا می داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد و به همین خاطر به فشار اقتصادی روی آورده است. نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد فشار حداکثری به ملت ایران سیاست اوست و این سیاست را اعمال هم کرده است.

جلیلی ادامه داد: آنها فشار می آورند و در عین حال می گویند ما در پی جنگ نیستیم علتش هم این است که خود می دانند نمی توانند جنگی را به ملت ایران تحمیل کنند و هزینه های آن را به خوبی می دانند.

وی با بیان اینکه برخی ها واقعیات عرصه سیاست خارجی را نمی بینند افزود: از جمله این واقعیت ها این است که آمریکا می خواهد رهبری جهان را در اختیار داشته باشد و بر مناسبات میان کشورها اثر بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامگفت: یک واقعیت دیگر این است که ملت ایران نشان داده است که می‌تواند در برابر استکبار بایستد و موفق شود.

جلیلی افزود:​ آمریکایی‌ها تنها وقتی ایستادگی دانشمندان هسته‌ای مان را دیدند عقب نشینی کردند و از مواضعشان کوتاه آمدند.

وی گفت: در حالی که آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران بر تعهداتش پایبند است آمریکا به طور کامل از برجام خارج شد و این در حالی بود که ایران به تمامی تعهداتش پایبند بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ۱۴ ماهی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد اروپایی‌ها حاضر نشده اند حتی یکبار این اقدام آمریکا را نقض برجام بدانند و تنها از آن ابراز تاسف می‌کنند.

جلیلی گفت: مردم ایران دیکته غربی‌ها و آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر آن مقاومت می‌کنند. وی افزود: ما معتقدیم هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است و البته برخی‌ها این را قبول ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای شان واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

جلیلی افزود:​ زمینه‌های بسیار خوبی در کشور برای مقاومت اقتصادی و پیشرفت وجود دارد.

وی گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با وجود تحریم توانستیم یک تا ۱/۵ میلیون بشکه نفت و میعانات بفروشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما می‌توانیم از راه اقتصادی نگذاریم نفت منطقه خارج شود و همه آن را در داخل کشورمان فراوری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید جلیلی مقاومت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه شورای امنیت برای بررسی ‌پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

در این نشست، «رابرت وود» معاون نمایندگی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بدون اشاره به اقدام اسرائیل در حمله به مرکز دیپلماتیک تهران در دمشق، اقدام تلافی‌جویانه ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای دیگر اعضای شورای امنیت از جمله اردن خواند.

نماینده آمریکا با متهم کردن ایران به تسلیح حزب الله و یمن آن را بر خلاف قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل خواند.

وی با تکرار ادعای اثبات نشده ارایه پهپاد شاهد به روسیه و تکرار ادعای استفاده از آن در جنگ اوکراین گفت که این همان پهپادی است که در این حمله به اسرائیل نیز استفاده شده است.

نماینده آمریکا همچنین اقدام ایران برای توقیف کشتی باری در تنگه هرمز را محکوم کرد و گفت که اتباع ۵ کشور از جمله روسیه جزء کسانی هستند که دراین اقدام در اختیار ایران قرار گرفته اند.

نماینده آمریکا بدون محکوم کردن اقدام غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، مدعی شد که در سازمان ملل، آمریکا اقدام بیشتری در روز‌های آینده در کنار همپیمانان برای پاسخگو کردن ایران اتخاد خواهند کرد. وی از شورا خواست که اقدام ایران را محکوم کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است