Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این اجلاس که با هدف معرفی توانمندی های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی برگزار می شود، میهمانانی از هشت کشور خارجی حضور یافته اند.

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اکو به مدت سه روز در شهر اردبیل و سرعین برنامه ریزی شده و در آن میهمانان و صاحب نظران، مسئولان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری سلامت از کشورهای مختلف و ایران شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم افتتاحیه رسمی این اجلاس امروز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده و در ادامه عصر امروز با افتتاح نمایشگاه توانمندی هادی گردشگری استان اردبیل، جلسات تخصصی و پنل ها و سخنرانی تعیین شده در مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های اردبیل برگزار می شود.

دبیر کل کمیته ایرانی سازمان اکو در مصاحبه با خبرنگاران، دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو را فرصتی جهت معرفی توانمندی های ایران و استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت و توریسم درمانی و سایر فعالیت های مرتبط با حوزه گردشگری عنوان کرد.

محمدرضا کرباسی اظهار کرد: توانمندی جمهوری اسلامی ایران در خدمات درمانی و بهداشتی سرآمد است و به لحاظ کیفیت خدمات و رقابت پذیری سرآمد منطقه هستیم.

وی افزود: توانمندی جمهوری اسلامی ایران در خدمات درمانی و بهداشتی سرآمد است و به لحاظ کیفیت خدمات و رقابت پذیری سرآمد منطقه هستیم.

کرباسی با اشاره به حضور هشت هیات خارجی از کشورهای عضو اکو در اجلاس اردبیل اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی سه روزه برای اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل، پیش‌بینی می‌شود موارد قابل توجهی در این نشست مهم بین المللی طرح شود.

وی همچنین گفت: بیانیه کنفرانس برای پیگیری موارد پیشنهادی نیز در دست تهیه است که در پایان اجلاس قرائت خواهد شد.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران، ایران را جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: در این اجلاس در نظر داریم تا قابلیت های ایران و استان اردبیل را به صورت گستره معرفی کنیم.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: در دومین اجلاس اکو به میزبانی استان اردبیل برنامه های وزارت بهداشت در امر آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری سلامت تشریح و معرفی می شود.

سعید هاشم زاده افزود: ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی به همراه مراکز درمانی و برخی شرکت های فعال در این عرصه در نمایشگاه جانبی این اجلاس حضور یافته اند.

بهروز پورسلیمان نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: در این اجلاس، ۳۰ نفر از مقامات عالیرتبه کشورهای عضو اکو و ۵۰ نماینده این کشورها حضور یافته اند.

به گزارش ایرنا، در مدت سه روز برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل، ۳۰ نفر از استادان دانشگاه، مسئولان و سرمایه گذاران به سخنرانی می پردازند.

در این اجلاس قابلیت‌ها و توانمندی های بالقوه و موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و به خصوص گردشگری سلامت معرفی شده و بسته های سرمایه گذاری در این عرصه ها برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی ارائه می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی از میهمانان حاضر در این اجلاس بین المللی هستند.

برای معرفی جاذبه ها و توانمندی های استان اردبیل در حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری سلامت، نمایشگاهی جنبی در محل دائمی نمایشگاه های اردبیل با ۴۰ غرفه دایر شده است.

استان اردبیل با تعداد ۱۱۸ چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد قطب چشمه های آبگرم ایران محسوب می شود و مسئولان استان با تشویق به سرمایه گذاری و احداث مجتمع های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی در صدد معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت هستند.

سالانه بیش ار یک میلیون گردشگر از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله سوار مغان و نیز از استانهای همجوار وارد استان اردبیل می‌شوند.

کشورهای عضو اکو با جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیونی فرصت مغتنمی برای استان اردبیل به شمار می رود که می توان با معرفی قابلیت‌های درمانی و به ویژه طبیعت درمانگر استان، پای گردشگران این کشورها را به استان باز کرد.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌باشند.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر سید علی مرد سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۱۵ اسفند آغاز شده گفت: تعداد دو هزار و ۲۱۷ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت در سطح شهرستان انجام شده است.

وی افزود: یک هزار و ۹۹۸ مـورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مراکز اقامتی انجام شده است.

دکتر مردپرست اذعان داشت: در این بازه زمانی سه هزار و ۱۳۷ مورد کلرسنجی منابع آب، تعداد ۱۹۰ مورد نمونه برداری آب، ۱۹ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و یک هزار و ۵۳۶ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، تعداد ۲۸ مورد پلمب، ۵۰ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۱۹۴ اخطاریه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان، ۹۹۵ کیلو گرم مواد غذایی کشف و امحاء شد خاطرنشان کرد: همشهریان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان از ۱۴ فروردین
  • انجام بیش از سه هزار و سیصد ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • مراکز تفریحی و گردشگری نصف‌جهان ۱۳ فروردین تعطیل است/ایجاد دومین کمپ گردشگری در شرق اصفهان
  • مراکز تفریحی و گردشگری نصف‌جهان ۱۳فروردین تعطیل است/ ایجاد دومین کمپ گردشگری در شرق اصفهان
  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • آغاز نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد