Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد یزدانی رییس اداره امور بیابان‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برای ۱۶۳ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان طرح‌های مدیریت تهیه شده و از ابتدای تأسیس استان تا کنون در سطح ۲۵ درصد از این گستره عملیات اجرایی بیابان زدایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی گفت: گستره بیابان‌های استان ۱۸۳ هزار هکتار است و از ابتدای تأسیس استان تا کنون ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات بیابان زدایی در این سطح هزینه شده است.

وی مساحت اجرای طرح‌های بیابان زدایی را ۷ هزار و ۲۳۶ هکتار اعلام کرد و گفت: عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

یزدانی شور شدن آب‌های سطحی، کمبود بارش‌ها و ضعف در پوشش گیاهی را از علل طبیعی در تشکیل نوار بیابانی استان عنوان کرد و افزود: عوامل دیگری هم، چون چرای بی رویه و مستمر دام ها، کشاورزی غیر اصولی و کشت بی رویه نیز بر تشدید وضعیت این مناطق اثر گذاشته است.

وی افزود: از مساحت ۱۸۳ هزار هکتاری اراضی بیابانی استان ۹۶ هزار و ۸۶۱ هکتار آن جزو کانون‌های بحرانی است که در این کانون در سطح سه هزار و ۷۶۶ هکتار فرسایش بادی رخ می‌دهد.

یزدانی به قابلیت‌های سرمایه گذاری در اراضی بیابانی نیز اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی یکی از مهمترین ظرفیت‌های سرمایه گذاری در اراضی بیابانی است که برای سرمایه گذاری در این زمینه در اراضی بیابانی استان اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های بیابان زدایی شامل طرح‌های نهالکاری و مدیریت رواناب‌ها است، اظهار داشت: اعتبارات بیابان زدایی استان از ابتدای تاسیس استان تا کنون روند روبه رشد داشته است و در این مدت اعتبارات بیابان زدایی استان بیش از ۱۵ برابر شده است.
انتهای پیام/ط


تهیه طرح‌های مدیریت برای ۱۶۳ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد