Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@13:05:14 GMT

کلید سئوالات آزمون ارشد امروز منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۱۲۷

کلید سئوالات آزمون ارشد امروز منتشر می‌شود

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد، به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب از روز پنج شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: آزمون امسال، در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کد رشته و در گروه دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کد رشته به رقابت می‌پردازند.

توکلی گفت: از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند و داوطلبانی که در کد رشته‌های دوم شرکت کرده‌اند باید علاوه بر کد رشته اصلی خود، کارت آزمون کد رشته دوم یا شناور را نیز دریافت کنند. با توجه به آمار ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد در سال ۹۷ تعداد داوطلبان در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر کاهش یافته است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: حدوداً ۱۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش خواهند شد که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود ۱۹۰ هزار داوطلب خواهد رسید این در حالی است که سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر در دوره ارشد پذیرش شدند و با توجه به روند کاهشی داوطلبان در سال جاری به نظر می‌رسد امسال نیز همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند، لذا پیش بینی می‌شود حدود ۱۵۰ هزار داوطلب کل ورودی این آزمون در همه زیر نظام‌های آموزشی برای امسال باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده سوالات آزمون فوق بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، همچنین کلید سوالات نیز روز امروز سه شنبه ۲۸ خرداد بر روی سایت سازمان اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اواسط تیر ماه جاری و نتایج نهایی این آزمون روز ۱۶ شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریورماه می‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند. کارنامه نهایی داوطلبان ۲۵ شهریورماه منتشر خواهد شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی ضبح پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • هشدار پیامکی فوری به داوطلبان و جویندگان سئوالات کنکور