Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@17:39:57 GMT

اولین کنگره ملی اهدای عضو برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۱۶۵

اولین کنگره ملی اهدای عضو برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اولین کنگره ملی اهدای عضو امروز، 28 خردادماه، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

علی جعفریان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سخنانی به ارائه گزارش 18 ساله پیوند اعضای داخل شکمی بیمارستان امام خمینی(ره) پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و زحمات دکتر میرخانی که برای اولین بار مسئله پیوند عضو در کشور را به صورت سیستماتیک طراحی کرده‌اند، گفت: طی 18 سال اخیر 900 پیوند کبد در این بیمارستان انجام شده است که 60 درصد بیماران را آقایان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از سال 91 تا کنون، پیوند کبد به واسطه حضور تعدادی از اساتید و به روز شدن مباحث، رشد صعودی داشته است، گفت: در حال حاضر تعداد پیوند کبد در سال به 176 مورد رسیده است، این در حالیست که در سال‌های پیشتر، یک یا دو پیوند در سال انجام می‌شد؛ این افزایش نشان دهنده ظرفیت بالای مراکز است.

جعفریان بالاترین عامل نارسایی کبد که منجر به پیوند می‌شود را کبد چرب دانست و با بیان اینکه 25 درصد پیوند‌های کبد به این موضوع اختصاص دارد، اعلام کرد: این آمار بسیار نگران‌کننده است و باید به مسئله کبد چرب توجه ویژه شود.

وی کمترین میزان علت پیوند کبد را کبد الکلی برشمرد و گفت: ما در جهان کمترین میزان پیوند کبد را به دلیل مشکلات مصرف الکل داریم.

این جراح پیوند کشورمان ضمن هشدار نسبت به استفاده غیراصولی از داروهای گیاهی که به کبد صدمه می‌زند، گفت: کاهش زمان عمل جراحی اتفاق خوبیست که در کشور رخ داده و اکنون هر عمل جراحی به طور تقریبی چهار ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

وی در ادامه سخنان خود به میزان بقای بیماران پیوندی اشاره کرد و گفت: پیشتر برخی از بیماران پیوند نمی‌شدند اما اکنون هر مریضی که نیاز به پیوند داشته باشد، مورد جراحی قرار می‌گیرد. از سال 91 تا 97 بقای بیماران پیوندی ما 80 درصد بوده است که از آمارهای بین‌المللی بالاتر است.

جعفریان از تمام کسانی که منجر به پرداخت هزینه پیوندها از سوی وزارت بهداشت شدند تقدیر کرد و گفت:‌ این اتفاق در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد و قدر مسلم باقیات و صالحاتی برای مسببان است.

وی به درآمدزا نبودن عمل پیوند در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: در سایر کشورها عمل پیوند اعضا درآمدزاست، اما در کشور ما بیشتر هزینه‌ها صرف پروسه عمل می‌شود، به همین دلیل نیاز به حمایت داریم.

این عضو پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از مراجع اجازه استفاده از اعضای بدن فرد مرگ مغزی شده را نداده‌اند، گفت: نیاز داریم با مراجع در این خصوص صحبت کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه روزی فرارسد که اعضای بدن دارای قابلیت پیوند را دفن نکنیم، گفت: باید همت بالایی شکل گیرد و سایر گروه‌ها نیز ما را یاری کنند تا با مراجع صحبت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران پیوند پیوند اعضا کبد کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی به صورت جداگانه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر با توجه به پیشینه غنی فرهنگی استان خراسان‌جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است، مطلع شوند و بدانند بزرگان این سرزمین چه ظرفیت‌های علمی، معنوی و روحانی داشتند.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: اکنون برخی کشورهای آسیایی غیرمسلمان نیز در خصوص تهاجم فرهنگی غربی اقداماتی در دستور کار قرار داده‌اند و برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب، برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ کشور خود انجام می‌دهند تا آداب و رسوم قدیمی شأن به فراموشی سپرده نشود.

وی با تأکید بر پیشینه قوی فرهنگی و اسلامی ایران، گفت: خراسان جنوبی نیز از استان‌های ممتاز و پیشرو در این زمینه است.

قناعت گفت: این استان اکنون ۹ اثر باستانی و تاریخی ثبت جهانی در شش رشته دارد که نشان دهنده قدمت و اصالت و ریشه‌دار بودن این استان می‌باشد.

وی ادامه داد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر از موضوعات اساسی و اولویت‌دار فرهنگی استان برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ترکیبی دشمن است تا نسل جوان ما با این بزرگان و فرهنگ اصیل و ناب این استان آشنا شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌جاری، دو ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده است و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

وی گفت: کنگره ملی ابن حسام خوسفی فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

قناعت در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل است، فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی (سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت‌الله محمد حسن تهامی هم‌زمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار خواهد بود.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان با بیان اینکه هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد، گفت: دغدغه تأمین اعتبار نباید مانعی برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند شود و اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف تأمین خواهد شد.

به گزارش ایمنا؛ برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله و در سه سطحی ملی، استانی و محلی برنامه‌ریزی شده است و اختتامیه آن در بیست‌وهشتم آبان سال‌جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 745781

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور