Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز ۱۵ مارس سال میلادی جاری (۲۵ اسفند ماه سال )۱۳۹۷، یک تروریست مرد با سلاح نظامی به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۱ نمازگزار را گرفت و ۴۹ تن دیگر را مجروح ساخت. این حادثه تروریستی به صورت آنلاین در صفحه فیس بوک قاتل به نمایش گذاشته شده بود.

«برنتون ترنت» متهم ۲۸ ساله این حمله تروریستی، دارای تابعیت استرالیاست که به جرم کشتار و مجروح ساختن دهها نفر از مسلمانان نیوزیلند در زندان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های نیوزیلندی گزارش دادند: فیلیپ نویل آرپز Philip Neville Arps ؛ ۴۴ ساله که به عنوان همکار ترنت تروریست فیلم آنلاین این حادثه تروریستی را در فضای مجازی انتشار داده داده بود، روز سه شنبه در دادگاهی در ولینگتون نیوزیلند، به اتهام نشر این اقدام تروریستی بر اساس قوانین مقابله با عملیات خرابکارانه و تروریستی نیوزیلند مجرم شناخته شد و به حدود ۲ سال حبس محکوم شد.

آرپس پس از این حادثه، در ماه آوریل گذشته با دو اتهام در مورد مشارکت آنلاینی در یک اقدام تروریستی و نشر تصاویر ایجاد شده توسط یک تروریست با عقاید نئونازی متهم شده بود.

طبق گزارش شبکه اس بی اس نیوزیلند، متهم ردیف دو، پرونده حادثه تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند، اعتراف کرده بود که فیلم کشتار را برای ۳۰ نفر در شبکه‌های مجازی ارسال کرده بود. وی یکی از ۶ نفر متهمان افراط گرا با عقاید نئونازیستی خشونت گرا در این پرونده تروریستی است که متهم به اشتراک گذاری فیلم این کشتار در صفحه فیس بوک شده‌اند.

"استفان اودیرسکول " قاضی دادگاهی در منطقه کرایست چرچ پس از اعلام حکم این متهم به خبرنگاران گفت: هنگامی که مجرم در مورد علت انتشار این ویدئو مورد سوال قرار گرفت، با رد اتهامش، آن را اقدامی "عالی" توصیف کرد و هیچ همدلی با قربانیان نداشت.

قاضی گفت: آرپس دیدگاه‌های بسیارافراط گرایانه و نژادپرستانه دارد و خود را با "رودولف هس" یکی از رهبران نازی‌ها تحت رهبری آدولف هیتلر، مقایسه می‌کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی سی نیوز وکلای این نژاد پرست از دادگاه خواسته‌اند تا وی مدت حبس خود را در خانه و نه زندان تحمل کند.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای، آرپس که یکی از ۶ نفری است که ویدئوی ۱۷ دقیقه ای این کشتار را منتشر کرده اند، صاحب یک شرکت عایق بندی است که از لوگوهای نژادپرستان نئو نازی در تبلیغاتش استفاده می‌کند.

ترنت تروریست قاتل و متهم اصلی این پرونده نیز تاکنون در دو جلسه دادگاه حضور یافته که آخرین جلسه آن روز جمعه گذشته بوده و قراراست سومین مرحله دادگاه وی در روز ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) برگزار شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد بخاطر مسایل امنیتی پاکستان و افزایش حملات تروریستی در این کشور گفته است که مقامات پاکستان با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را توجیه می‌کنند.

مجاهد امروز پنج‌شنبه، نهم حمل به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه، هشتم حمل (یک روز پس از حمله‌ی خونین بر مهندسان چینی در این کشور) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است.

طبق ادعای او، مقامات طالبان از آنچه که مخفی‌گاه‌های تروریسم در افغانستان خوانده می‌شود آگاه هستند و این گروه‌ها از افغانستان به‌منظور سکویی برای سازمان‌دهی حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیداً محکوم کرد
  • عکس| تصویری از کبودی زیر چشم ۴ متهم عملیات تروریستی مرگبار مسکو
  • وضعیت عجیب 4 متهم حمله تروریستی مسکو در دادگاه + عکس ها
  • عکس وضعیت 4 متهم عملیات تروریستی مرگبار مسکو | از کبود تا باد کرده!
  • محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه دو جوان فلسطینی در غزه
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس