Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:49:01 GMT

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی قصه گویی در ساری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۲۷۷

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی قصه گویی در ساری

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است در این جشنواره سه روزه ۵۶ قصه گوی برتر راه یافته به مرحله نهایی از سراسر کشور با هم رقابت کنند.

مراسم اختتامیه این جشنواره پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی مازندران در مراسم آغاز این جشنواره گفت: قصه گویی موضوعی تاثیر گذار در روند یادگیری کودکان است و مفاهیم و علوم مختلف را می توان از طریق قصه گویی به کودکان منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرزو ولی پور با بیان اینکه قصه گویی در جامعه امروز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و کودکان فرصت یادگیری از طریق شنیدن قصه را از دست می دهند. افزود: نهاد کتابخانه های عمومی در این زمینه احساس تکلیف کرد و به همین منظور جشنواره ملی قصه گویی را شکل گرفت تا گام دیگری در زمینه پرورش فرزندان این سرزمین برداریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه کودک امروز، آموزش پذیری را در قالب قصه قبول می کند، گفت: روش های سنتی امر و نهی به کوکان و یا نصیحت، منسوخ شده و فرزندان ما باید همزمان با عصر خود، رشد یابند.

وی گفت: امروز به دلیل رشد تکنولوژی، خانواده ها کمتر در کنار هم قرار می گیرند و حتی در جمع های خانوادگی هم، سعی در تثبیت خود در شبکه های اجتماعی دارند و خلا عاطفی بیشتری برای کودکان اتفاق می افتد، د. نتیجه بر همین اساس با برگزاری جشنواره قصه گویی، سعی در احیا کردن این سنت داریم.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره کتاب و کتابخوانی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم گفت: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و در سطح کشور، ۹ برگزیده ملی داشتیم.
محمد حسین فیروزی افزود: همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که از جمعی از آنان تجلیل شد.
او اضافه کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.
مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس اعلام کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.
فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴ هزار و ۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان، ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • فرصت یکماهه مجلس برای تصویب طرح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها
  • ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان تهران اضافه شد