Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و فرهنگی کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم گفت: این امر اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و باید در این زمینه فعالیت‌های خود را افزایش دهیم. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مهناز فتاحی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم کرمانشاه با بیان اینکه همه ظرفیت‌های کانون را در مناطق حاشیه‌نشین فعال کرده‌ایم، اظهار داشت: کتابخانه‌های سیار در مناطق حاشیه‌نشین حضور پیدا کرده و به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، کتابخانه‌ای و هنری ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری با اولویت توجه به مناطق محروم توسعه می‌یابد، گفت: شناسایی استعدادهای هنری کودکان مناطق محروم در اولویت کاری کانون قرار دارد و از همه ظرفیت و توان خود برای تحقق این برنامه استفاده خواهیم کرد.

کمبود نیرو در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه کمبود نیرو به گونه‌ای است که حدود 11 مرکز به صورت تک مربی فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون گسترش کتابخانه و ساخت و ساز جدید در مراکز به دلیل کمبود نیروی انسانی در دستور کار قرار ندارد.

وی با بیان اینکه در کشور طرحی آمده که از افراد توانمند در رشته‌های فرهنگی، ادبی و هنری شناخته شده به عنوان مربیان کارگاه‌های اوقات فراغت کانون در تابستان به کارگیری شود تا کمبود نیروی انسانی مراکز تا حد زیادی برطرف شود، بیان کرد: در سال گذشته حدود 700 ساعت پاره وقت و تعداد پنج نیروی انسانی رسمی را به مرکز اضافه کردیم.

فتاحی با اشاره به اینکه فراخوان مربی بازیگری، مهارت‌های زندگی از سوی کانون برای علاقمندان در مراکز استان منتشر شده است، عنوان کرد: این فراخوان مذبی برای بهبود مراکزی که تک مربی دارند مناسب است.

راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری برای معلولان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون 40 مرکز کانون پرورش فکری در استان کرمانشاه فعال است، گفت: یک مرکز عرضه محصولات کانون واقع در سه راه 22 بهمن کرمانشاه فعال است و با قیمت پایین‌تر از بازار نوشت‌افزار، اسباب بازی‌ و بازی‌های فکری در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و تمامی درآمدها برای تولید محصولات فرهنگی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد 36 مرکز از این مراکز، ثابت و دارای کتابخانه است، بیان کرد: یک مرکز پستی نیز داریم که این مرکز پستی کتابها را برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی دورافتاده پست می‌کند.

فتاحی با بیان اینکه دو مرکز سیار روستایی دارای کتابخانه نیز داریم، بیان کرد: کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی و دارای بیماری‌های خاص از امکانات کانون‌های پرورش فکری فراگیر برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: یک مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با معلولیت‌های خاص از قبیل کم‌شنوایی، معلولیت جسمی، با تجهیزات خاص و مربیان دوره دیده در استان راه‌اندازی شده است.

آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان کرمانشاهی

وی با بیان اینکه در این مرکز گروه سرود ناشنوایان تشکیل شده که بسیار مورد استقبال والدین این کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، افزود: کارگاه‌های کانون شامل کارگاه چرتکه، سفالی، نقاشی، خطاطی و علاوه بر این برای دختران کلاس آشپزی و ویترا با مربیان آموزش‌دیده در حوزه معماری و برای پسران مهارت کار با چوب و مهارت فناوری و اینترنت است برگزار کردیم تا علاوه بر فعالیت‌های جاری در زمینه مهارت زندگی کاربردی فعالیت داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بیان کرد: نگاه بنده این است که از فعالیت‌های فرهنگی و هنری ثابت و روتین خارج شویم و برویم به سمت تقویت مهارت‌های فردی کودکان و نوجوان تا برای ورود به زندگی اجتماعی آماده شوند.

فتاحی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان اولویت ما در کانون استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی و هنری در این مراکز اجرا می‌شود افزود: در بخش علمی کلاس‌های هوافضا، محاسبات ذهنی، رباتیک، نجوم و در بخش فرهنگی شاهنامه‌خوانی، موسیقی، سرود و آموزش بازیگری و در بخش هنری داستان‌نویسی، نمایش عروسکی و هنرهای بومی و سنتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه عنوان کرد: باید تجهیزات هر چه بهتر و مطلوب‌تر در اختیار کودکان قرار گیرد و برای فعالیت‌های موجود نیز تهیه تجهیزات انجام شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه نهادینه کردن اصول اسلامی در کودکان مهم‌ترین هدف کانون پرورش فکری است بیان کرد: اهم برنامه‌های کانون گسترش مراکز سیار برای خدمت‌رسانی به تمامی مناطق استان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی است تا کودکان با قید و بند اصول اسلامی پرورش یابند.

وی افزود: باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مسئولان فرهنگی از همه ظرفیت‌های مجموعه‌های تحت مدیریت خود برای جذب جوانان استفاده کنند که خوشبختانه حوزه هنر و فناوری کانون استان با ارائه محتوای مناسب در فضای مجازی تا حدودی موفق عمل کرده است.

فتاحی با اشاره به راه‌اندازی خانه هنر و فناوری در راستای استفاده از فناوری پیشرفته و نوین مجازی در مراکز کانون استان عنوان کرد: افتتاح نخستین آسمان‌نمای سیار کودک در استان، افتتاح موزه عروسک‌ها در شهرستان قصرشیرین، برگزاری جشنواره آوزین به منظور استفاده صحیح از آب برای کودکان و تقدیر از فرنگیس حیدرپور به عنوان سفیر آب در این جشنواره، شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و کسب رتبه اول و دوم توسط مربیان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های شاخص کانونهای استان بوده است.

کسب دیپلم افتخار فرهنگ و هنر بلاروس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از کسب دیپلم افتخار فرهنگ وهنر کشور بلاروس"توسط اعضای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این مسابقه هنری با ارسال 512 اثر نقاشی اعضای خود شرکت کرده بود.

وی عنوان کرد: اعضای هنرمند کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در حالی دیپلم افتخار و گواهی شرکت از سیزدهمین مسابقه بین‌المللی هنر و گرافیک «سرزمین مادری» کشور بلاروس را از آن خود کردند که در این رقابت هنری در سال 2018، تعداد 10 هزار و 615 اثر از 32 کشور شرکت داده شده بود.

فتاحی افزود: بر همین اساس، «آندیا حیدری» عضو 6 ساله مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون کرمانشاه، موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار این رقابت شد.

وی عنوان کرد: همچنین، «سینا گوهر نیا» از مرکز هوانیروز، «نوژین فتحی» 5 ساله از مرکز روانسر، «محمد رضا مسعودی نیا» از مرکز شماره 11 کرمانشاه، «حدیث چشمیشی» 12 ساله از مرکز شماره 11 کرمانشاه، «آمیتیس احمدی» 5 ساله از مرکز روانسر، «متین قاسمی» 9 ساله از مرکز سنقر، «آتنا غلامی» 9 ساله از مرکز شماره 11 کرمانشاه و «الینا احمدی» 6 ساله از مرکز روانسر، دیپلم افتخار این مسابقه را به دست آوردند.

ششمین مهرواره کشوری نیایش در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ششمین مهرواره کشوری نیایش در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این مهرواره از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی و برای مخاطبان 8 تا 18 سال و مربیان کانون در گستره کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ششمین مهرواره «نیایش» را با هدف پرورش حس دینی، ایجاد حس انس و الفت کودکان و نوجوانان با خداوند، نشانه‌های آفرینش در گستره کشوری برگزار خواهد شد، گفت: همچنین در بخش فرهنگی این مهرواره؛ تحقیق و پژوهش، کتاب سازی، کاردستی، نشریه دیواری به عنوان موضوع آثار ارسالی اعلام شده است.

فتاحی بیان کرد: انجام امور فرهنگی و هنری شامل نقاشی، خوش نویسی، عکاسی، سفال، پویانمایی، فیلم کوتاه از عناوین اعلام شده در بخش هنری از سوی دبیرخانه این مهرواره از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

وی آخرین مهلت ارسال به مهرواره نیایش؛ پایان مردادماه 1398 اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه این مهرواره، در آبان ماه 1398 در کرمانشاه برگزار می‌شود، همچنین، هم‌زمان با برگزاری این رویداد، نمایشگاهی از آثار برگزیده این مهرواره در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حمایت کانون استان کرمانشاه از کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده ادامه دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه حمایت کانون استان کرمانشاه از کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون برای 80 درصد کودکان و نوجوان مناطق زلزله‌زده برنامه‌های کانون پرورش فکری اجرا شده و اکثر این افراد عضو غیررسمی کانون هستند.

وی با اشاره به اینکه حق عضویت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری برای کودکان مناطق زلزله‌زده رایگان است، عنوان کرد: بیش از 6000 جلد کتاب در کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری موجود است و هزینه عضویت یک ساله افراد برای این کتابخانه‌ها متناسب با سطح زندگی و سکونت در محلات متغیر بوده و برای افراد محروم رایگان است.

فتاحی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف مراکز کانون کتاب‌هایی را به صورت رایگان در اختیار مرکز بهزیستی، کانون تربیت و اصلاح زندان‌ها و مساجد قرار می‌دهد بیان کرد: ارتباط روحانیون جوان و خوش‌فکر با کودکان و نوجوانان مراکز پرورش فکری در زمینه احکام، قرآن و داستان‌گویی در اولویت کاری ما قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: خانه هنر و فناوری ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری استان واقع در سه راه 22 بهمن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه بنده به تازگی کتابی با عنوان "لایکم کن" در حوزه فضای مجازی به چاپ رساندم که نحوه استفاده از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف در این کتاب مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: در این مرکز کتاب‌های صوتی قرار داده شد.

وی با بیان اینکه ارتباط مراکز کانون با مناطق زلزله‌زده قطع نشده است، بیان کرد: مرکز کانون ما در شهرستان سرپل‌ذهاب در زلزله آبان‌ ماه سال 96 تخریب شده و اکنون در یک محوطه دیگر این شهرستان مربی حضور دارد و به‌زودی نمایشنامه‌ای با عنوان "آروزهای بافتنی" و محوریت صلح و دوستی و برای آموزش جلوگیری از هدر رفت آب در این منطقه به نمایش گذاشته می‌شود.

تولید جدید کانون پرورش فکری در جنوب ایرانرونمایی از کتاب آوای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانکانون پرورش فکری میزبان نمایش «هدیه اسرار آمیز» شد

وی با اشاره به اینکه با این فعالیت‌ها مراکز سیار روستایی کانون به طور مرتب در روستاهای مناطق زلزله‌زده حضور دارند، افزود: مراسم شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر به زودی و همزمان با جشنواره پویانمایی در سرپل‌ذهاب اجرا و در محله مراد آباد جنگ فرهنگی برگزار و واحد سیار روستایی کانون هر چند وقت یکبار با برنامه‌های متنوع به این محله مراجعه می‌کند.

بازارچه فرهنگی کانون پرورش فکری در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما در استان از همکارانی که توانمندی دارند دعوت کردیم تا ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهند، عنوان کرد: طرح بازارچه فرهنگی از سوی برخی از فعالان استان ارائه شده که یک موقعیت مناسب را برای عرضه تولیدات کانون در بازار و رونق تولید فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال عروسک ویلکان ساخته دست یکی از افراد بومی استان در یکی از نشست‌های هنرمندان سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت، گفت: به زودی نخستین دوره بازارچه فرهنگی به صورت فصلی برای مربیان برگزار می‌شود تا تولیدات قوی خود راعرضه و تولید کنند و از این طریق درآمدی نصیب اعضای کانون شود و محل برگزاری این بازارچه در سه راه 22 بهمن خواهد بود.

فتاحی با بیان اینکه ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیرماه شروع و تا اواسط شهریورماه ادامه دارد، بیان کرد: کارگاه‌های اوقات فراغت با موضوعات نقاشی، سفال‌سازی، سرود، قرآن و احکام، قصه‌گویی، بازیگری، عروسک‌سازی، ربیک، رباتیک، لیوان چینی، سازه ماکارونی، ویترا و کلاس مهارت زندگی و انجمن‌هایی در قالب شعر و داستان، فیلم و نمایش در تابستان برگزار می‌شود.

کافه‌کتاب در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

فتاحی با بیان اینکه از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند دعوت می‌کنیم در ایام فراغت خود از سه مرکز کانون شامل خانه موزه جلیلی، کارگاه عروسک‌سازی در مرکز شماره چهار واقع پارک معلم و خانه هنر و فناوری واقع در سه راه 22 بهمن بازدید کنند، بیان کرد: در این مدت کودکان و نوجوانان مناطق محروم بارها به خانه هنر و فناوری کانون دعوت شدند و در این مرکز با تولیدات این مرکز از جمله بازی‌های کامپیوتری، انمیشین، کتابخانه صوتی، مرکز استادیوم پخش سرود و خوانش کتاب آشنا شدند.

وی با بیان اینکه اعضای فعال و سخنور کانون به عنوان مجری صدا و سیما در برنامه‌های مختلف شبکه زاگرس و رادیو نقش‌آفرینی دارند، گفت: محفل و پاتوق هنرمندان با عنوان کافه‌کتاب برای خوانش کتاب در سه راه 22 بهمن راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی سینمای سیار در منطقه محروم در صورت تأمین اعتبار

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سینمای سیار در منطقه محروم شهرک امام یا مرکز شماره 11 در صورت تأمین اعتبار به زودی راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: تاکنون 78 میلیون تومان بودجه به منظور راه‌اندازی این سینما از منابع مرکز تخصیص داده شده است.

فتاحی با اشاره به اینکه خانه موزه کودکان در خانه تاریخی جلیلی کرمانشاه و موزه عروسک‌ها در مجتمع شماره چهار کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه واقع در شهرک فرهنگیان فاز یک، ضلع غربی پارک معلم واقع است، افزود: در خانه موزه کودکان، آداب و رسوم قدیمی به روش‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان و حتی گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برپایی این خانه موزه کودکان روزهای قدیم کودکی برای کودکان بازآفرینی می‌شود افزود: معرفی فرهنگ، ادبیات، مشاهیر و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی از برنامه‌های اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کهن این استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در موزه عروسک‌ها، عروسک‌های قدیمی و بومی استان توسط کارشناسان جمع‌آوری و همراه با شناسنامه به معرض نمایش گذاشته می‌شود، گفت: نیاز به حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از عروسک‌های مختلفی که در مراکز کانون استان ساخته می‌شود و همچنین از طرفی، آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل ساخت و آماده سازی عروسک‌های نمایشی، همکاران ما را بر آن داشت تا موزه عروسک‌ها را راه‌اندازی کنند.

وی هدف از ایجاد این موزه را حفظ و گسترش هنرهای نمایشی و عروسکی بومی و محلی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما شناسایی، ساخت و معرفی عروسک‌های بومی و محلی استان کرمانشاه است که کار تحقیق و پژوهش در این زمینه از سال‌ها قبل در سطح کانون کشور آغاز شده و همکاران ما نیز در سراسر استان برای معرفی این عروسک‌ها، فعالیت ‌کرده‌اند.

فتاحی ظرفیت معرفی داشته‌های فرهنگی بومی و محلی استان کرمانشاه در زمینه عروسک‌ها را قابل توجه دانست و گفت: امیدوارم این موزه بتواند به عنوان منبعی ارزشمند برای معرفی و حفاظت از فرهنگ بومی و محلی و همچنین، شناساندن این فرهنگ کهن به کودکان و نوجوانان نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

انتهای پیام/ ز

R41380/P41362/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: متأسفانه روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که ۷۰ درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی ظهر امروز در نشست فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین به عنوان شعار هفته زمین پاک در نظر گرفته شده و لازم است در این هفته اقدامات اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و ترویجی انجام شود. 

وی با اشاره به پیش‌بینی جشنواره مشترکی در ارتباط با موضوعات ترویج فرهنگ محیط زیست با عنوان نامه‌ای از طبیعت، افزود: 20 عنوان برنامه در هفته زمین پاک از جمله برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، تجلیل از فعالان حوزه پسماند، افتتاح پروژه، تبلیغات محیطی، تربیون‌های نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، پاکسازی جاده‌ها از پسماند، همکاری با کانون پرورش فکری استان در سطح استان اجرایی می‌شود. 

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با تأکید بر استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و  محیط زیست، گفت: 68 خانه محیط زیست  در استان وجود دارد که در هر یک از خانه‌های محیط زیست برنامه‌هایی در زمینه پسماند و زیست محیطی برگزار می‌شود. 

یوسفی بیان کرد: در سطح کشور و استان 20 درصد پسماندهای خانگی را پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند، روزانه صدها تن پلاستیک مصرف می‌شود که باید فرهنگ نه به پلاستیک نهادینه‌سازی شود، آیین نامه نحوه استفاده  از پلاستیک سال گذشته ابلاغ شد که باید اجرایی شود، متأسفانه روزانه 900 تن پسماند شهری و خانگی در سطح استان تولید می شود که 70 درصد پسماندها قابل بازیافت در خانه‌ها هستند. 

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت باید از ظرفیت کودکان و نوجوان استفاده شود، از این جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان مرکزی با توجه به تجربه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست در سال 1402 و اجرای جشنواره استانی نامه‌ای از طبیعت داشت مقرر شد امسال این جشنواره به صورت ملی اجرا شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه‌نگاری آشنا می‌شوند و می‌توان ذوق کودکان در جهت حفاظت از طبیعت پرورش داد و از ظرفیت کودکان و نوجوانان  به عنوان همیاران محیط زیست در آینده بهره‌مند شویم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی عنوان کرد: جشنواره نامه‌ای به طبیعت از پاییز سال گذشته کلید خورد و در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا 31 فروردین ماه امسال ادامه دارد، جشنواره در 2 بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود. 

منصوری بیان کرد: قالب آثار، نامه است که کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت نام‌هایی را خطاب به انسان‌ها می‌نویسند، تاکنون یک هزار و 409 اثر به دبیرخانه رسیده که برخی از آثار در سایت به ثبت رسیده است و برخی دیگر از طریق پست یا شماره‌های واحد ادبی ارسال شده است. 

وی ادامه داد: مهلت بارگزاری آثار تا 31 فروردین ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره در بازه زمانی 15 تا 22 خرداد ماه در هفته محیط زیست برگزار می‌شود و برای تمام گروه‌های سنی سه هدیه نقدی در نظر گرفته شده است. استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت است و امیدواریم این امر در سطح ملی ساری و جاری شود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد