Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:17:53 GMT

هر هفته دو ساعت را در طبیعت بگذرانید!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۳۴۱

هر هفته دو ساعت را در طبیعت بگذرانید!

در جوامع امروزی ارتباط کلی بشر با طبیعت رو به کاهش است، از این رو دانشمندان در پی یافتن پاسخی برای این پرسش بوده‌اند که آیا برقراری ارتباط دوباره با پارک‌ها، بیشه‌زارها و سواحل برای سلامت عمومی افراد مفید است یا خیر؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زندگی کردن در مناطقی که درخت زیادی دارد، باعث بهبود سلامت روح و جسم افراد می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌ها و میزان مرگ و میر آن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این برقراری ارتباط با طبیعت موجب کاهش استرس و لذت بردن از زمان در کنار اعضای خانواده و دوستان می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه ""Exeter Medical School در انگلستان و دانشگاه "Uppsala" در سوئد، به منظور درک بهتر رابطه‌ بین ساعات حضور در طبیعت و سلامت عمومی افراد از ۲۰ هزار و ۲۶۴ فرد خواستند به پرسشنامه‌ای در مورد سلامت عمومی‌ و میزان رضایت از زندگی‌ خود پاسخ دهند. آن‌ها از  شرکت کنندگان، سوالاتی از قبیل اینکه در هفت روز گذشته چند ساعت از زمان خود را در طبیعت سپری کرده‌اند و تا چه میزان از زندگی روزمره خود رضایت دارند، پرسیدند.

قبل از تحقیق نیز متغیرهایی مانند جنسیت و سن افراد، میانگین ورزش کردن در طی یک هفته، میزان محرومیت منطقه زندگی و وضعیت تاهل آن‌ها ارزیابی شد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد دو ساعت وقت گذراندن در طبیعت، برای دستیابی به سلامتی روحی و جسمی افراد ایده آل است و این زمان می‌تواند در طول هفته تقسیم شود.

به گفته محققان وقت گذراندنی در طبیعت برای مدت کمتر از دو ساعت در هفته، تاثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی افراد ندارد و حتی زمان بیشتر از دو ساعت نیز اثر مثبت مضاعفی نخواهد داشت.

نتایج این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استرس تازه های پزشکی سلامت طبیعت طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت هفته سلامت اهالی روستای یارعزیز تکاب با حضور در همایش پیاده روی خانوادگی مسیر روستا  دل طبیعت را پیاده روی کردند.

در این همایش شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی با صرف صبحانه سلامت ، بر نقش  تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی در سلامت جسم و روح تاکید کردند.

روستائیان با تهیه آش دوغ محلی ، نان و پنیر و خرما صبحانه ای سالم در دل طبیعت صرف کردند.

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه