Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس بازار سرمایه گفت: از ابتدای سال جاری شاهد ورود نقدینگی به سوی بازار سرمایه و به ویژه سهام‌های کوچک بودیم که به این علت این گروه رشد قابل توجهی را از آن خود کرد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بازار بورس اوراق بهادار از ابتدای سال جاری تاکنون روز‌های پررونقی را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که کارشناسان از این دوران به روز‌های طلایی بازار بورس یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق برآورد‌های صورت گرفته شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود ۵۴ هزار واحد رشد کرده که این رقم برابر با افزایش ۳۰.۶ درصدی است؛ رشدی که با تاخیر از سایر بازار‌های موازی از سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.   همچنین بنا بر اعلام برخی فعالان بازار سرمایه، انتشار گزارش‌های مطلوب از برخی شرکت‌ها تاثیر خود را در شدت گرفتن روند صعودی شاخص گذاشته است. 

در همین راستا، حمید اعرابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شاخص بورس ریالی است، نوسانات نرخ ارز باعث تغییر در روند شاخص بورس شده که به صورت کلی این روند صعودی بوده است.   وی افزود: در سرمایه‌های کوچک حباب قیمتی وجود دارد، اما برای سهم‌های بزرگ رشد قیمت پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اینکه در یک سال آینده ۲ نوبت مجمع برگزار می‌شود در بدهی تعلیقی شرکت‌های بزرگ حبابی وجود ندارد.   این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نقدینگی در این مدت به سمت سهام‌های کوچک حرکت کرده و در این گروه رشد قابل توجهی وجود داشته است.   اعرابی اظهار کرد: رفتار معقولانه سرمایه‌گذاران در معاملات و عدم خرید سرمایه‌هایی که حباب قیمتی دارند از جمله پیشنهادات به سرمایه گذاران است.   وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد ورود نقدینگی بسیار به این بازار‌ بودیم، گفت: شرایط در سایر بازار‌های موازی به گونه‌ای بوده که سرمایه‌گذاران ترجیح دادند سرمایه خود را در بازار بورس که بازاری مولد است وارد کنند به همین خاطر شاهد رشد واقعی شاخص بورس هستیم.   این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نمادهای گروه‌هایی مانند صنعت پالایشگاه، صنعت فولاد، سنگ آهن، مس و مواد معدنی گروه موفق بازار هستند.   به گزارش خبرگزاری میزان، شکی نیست که رونق بازار سرمایه به دنبال خود رونق تولید و رشد اقتصادی را به همراه دارد که ورود نقدینگی سیال در سطح کشور به این بازار به جای ورود به سایر بازارها و ایجاد اختلال در آنها، وارد بخش مولد شده و اقتصاد را از منافع آن برخوردار می‌سازد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل بورس بازارهای موازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • صعود بورس از منطقه امن
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند