Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@14:48:45 GMT

هواشناسی: وزش باد شدید در مرکز کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۶۵۱

آفتاب‌‌نیوز :

احد وظیفه اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از امروز تا آخر هفته (۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب رشته کوه البرز به‌خصوص البرز غربی و شرقی، برخی نقاط ساحلی دریای خزر، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از امروز تا آخر هفته (۲۸ تا ۳۱ خردادماه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا ( ۲۸ و ۲۹ خرداد ماه) برای مناطق جنوب غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته وی طی سه روز آینده نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و فردا و پس فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد ماه) دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود به‌ویژه در نواحی شرقی خلیج فارس ارتفاع موج به حدود سه متر می رسد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۲۹ خردادماه) آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پنج شنبه (۳۰ خردادماه) کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان بارانی می‌شود

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ از ساعات بعدازظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابرناکی و به تدریج از ساعات شب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

در مناطق دریایی استان نیز افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد. 

توصیه می‌شود با توجه به وزش باد نسبتا شدید، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

سامانه بارشی طی فردا در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه در غالب نقاط رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

به لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور