Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون امینی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش «هم اندیشی برای چالش‌های سلامت روان کودکان کار» اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای پرداختن به  نیازهای کودکان مثل کودکان کار که مغفول مانده است می‌تواند بسیار موثر باشد؛ سلامت روان کودکان کار باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و همه باید به این موضوع به عنوان یک مسئولیت اجتماعی توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولا کمتر به مبحث سلامت روان کودکان کار پرداخته می‌شود اما نیاز جدی وجود دارد تا به دانش قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کنیم اگر از همین امروز دغدغه رسیدگی به چنین مشکلاتی را داشته باشیم در آینده کشور شرایط بهتری خواهد داشت.

امینی با تأکید بر توجه نسل جدید جامعه پزشکی به این نیازها گفت: اغلب هنگام توقف پشت چراغ قرمز با کودکان کار و شرایط آنها برخورد می‌کنیم اما این برخورد مداوم باعث شده است حساسیت ما نسبت به آنها کاهش پیدا کند؛ با کودکانی که در خیابان‌ها کار می‌کنند به طور مداوم برخورد داریم اما کودکانی که در سایر مراکز یا کارگاه‌ها مشغول به کارند اغلب فراموش می‌شوند.

گروه‌های حساس جامعه نیازمند سهم بیشتری از جامعه و نظام سلامت هستند 

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: گروه‌های حساس جامعه مثل کودکان کار نیازمند سهم بیشتری از جامعه و نظام سلامت هستند، این کودکان با توجه به شرایطی که در آن زندگی می‌کنند شناختی نسبت به نیازهای روحی خود ندارند و ما باید به این نیازهای آنها توجه کنیم.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما هرکسی صدای بلندتری داشته باشد می‌تواند توجه سیاست گذاران را جلب کند و در این بین برخی از افراد آسیب پذیر مثل کودکان کار مورد توجه قرار نمی‌گیرند بنابراین ما باید آنها را حمایت کنیم.

امینی با اشاره به فعالیت گروه‌های مردمی در جامعه برای کمک به این افراد گفت: نیاز داریم کنار هم برای کمک به این افراد اقدام کنیم شاید زمان آن رسیده است که به بررسی این سوال بپردازیم که چه فعالیت‌هایی تا به امروز از طرف ما انجام گرفته و چه نتایجی را به همراه داشته است؛ چالش‌ها و موانع کمک به این افراد باید شناخته شود تا بتوانیم در کنار هم به آنها کمک کنیم.

کودکان کار اغلب شناخت مناسبی از نیازهای روحی خود ندارند

در ادامه این مراسم سید طاها یحیوی رئیس بیمارستان روزبه اظهار کرد: قشر آسیب پذیری مثل کودکان کار اغلب شناخت مناسبی از نیازهای روحی خود ندارند و به دنبال آن حرکت نمی‌کنند همین کودکان کار و آسیب دیده‌های اجتماعی هستند که در آینده به بیماران اعصاب و روان تبدیل می‌شوند و ممکن است چنین مشکلاتی به شدت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تأکید کرد: ما به عنوان بخشی از جامعه کشور خود را مسئول می‌‌دانیم تا نسبت به همراهی و کمک به این کودکان اقدام کنیم انجام فعالیت‌هایی مثل بازی کردن از سایر آموزش‌ها اهمیت بیشتری دارد؛ دوران کودکی، دوران با اهمیتی است و باید کمک کنیم تا همه کودکان حتی کسانی که در شرایط نامناسبی گرفتار شدند به خوبی از آن عبور کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهران فاطمی در دیدار با شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای مسکن است که باید دولت‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در هاشم آباد تهران سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وی گفت در صورتی که به مسکن و ساخت آن توجه نشود، جامعه با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مورد نیاز به ویژه برای جوانان و افزایش اجاره بها روبه‌رو می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن از سوی حضرت امام خمینی(ره) با هدف تامین مسکن محرومان عنوان کرد: متاسفانه در طول یک دهه در کشور ساخت مسکن متوقف شده بود و توجهی در این زمینه نبود. این موضوع سبب شد که در حوزه مسکن در نقاط مختلف کشور از جمله یزد شاهد ناترازی بسیار شدیدی باشیم که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و به دنبال آن فشار به جامعه بود.

وی به وعده دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در این دولت توجه به بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع جزو نخستین مسائلی بود که به مرحله بررسی و اجرا رسید.

استاندار یزد به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ده‌ها هزار قطعه زمین برای خانه‌دار شدن مردم تخصیص داده شده و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بنیاد مسکن را یکی از موفق‌ترین ادارات استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه مسکن داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227514 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • اسراییل صدای گریه نوزاد برای مردم غزه پخش می‌کند
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • موضع‌گیری جدید میقاتی درباره حمله های رژیم صهیونیستی
  • نسبت میان علم و فلسفه
  • اطلاعیه شماره ۲ فراجا در خصوص طرح نور
  • اگر این علائم را دارید دچار خونریزی دستگاه گوارش شده اید