Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله میرمرادزهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه احداث موچ شکن های بندر صیادی تنگ شامل هزار و ۱۷۰ متر موج شکن شرقی و ۸۵۰ متر موج شکن غربی، ۵۱۴ متر حفاظت حوضچه است.

وی بیان کرد: این موج شکن با استفاده از مصالح سنگی با دانه بندی های مختلف در لایه مغزه یک تا ۲۰۰ کیلوگرم، بالشتک ۱۰ تا ۵۰ کیلوگرم، فیلتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم، پاشنه ۶۰۰ تا هزار و۳۰۰ کیلوگرم، حفاظتی ۲ هزار تا چهارهزار و۴۰۰ کیلوگرم و آکروپادهای بتنی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه می شود که تاکنون میزان پیشرفت ریالی آن ۳۳ درصد بوده و در صورت تامین به موقع اعتبار در سال جاری تکمیل می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این موج شکن بیش از ۵۰ فروند لنج در اسکله آن پهلو می گیرند و شاهد رونق صید و صیادی در این منطقه خواهیم بود.

میرمرادزهی گفت: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که پس از تکمیل علاوه بر پهلوگیری ۵۰ فروند شناور لنج همچنین ۱۰۰ فروند قایق نیز می توانند در این اسکله در آرامش و امنیت پهلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: بندر صیادی و گردشگری تنگ در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار- جاسک واقع شده است و یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.

میرمرادزهی اظهار داشت: ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

بندر صیادی تنگ یکی از قدیمی‌ترین اسکله‌های صیادی در حوزه شهرستان کنارک است که هم اینک به دلیل تخریب در زمان توفان «گونو» برای پهلوگیری لنج‌های صیادی قابل استفاده نیست.

توفان گونو با سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۸۶ در جنوب سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که هفت شهرستان از جمله چابهار، کنارک، سیب سوران، سرباز و مهرستان را تحت تاثیر بارانهای سیل آسا قرار دارد و خساراتی ببار آورد.

۳۰۴۵**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیلات اسکله صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی علی‌پور زنوزی در تشریح آخرین وضعیت روند عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح قراملک گفت: عملیات احداث فونداسیون و پایه‌های اصلی این پل روگذر با توجه به زمان بندی انجام گرفته با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: در ضلع شمالی میدان قراملک جابجایی لوله‌های ۲۰ اینچی گاز شهری با همکاری اداره گاز به انجام رسیده و اجرای عملیات عمرانی پروژه همچنان تداوم دارد.

علی‌پور، تقاطع غیرهمسطح قراملک را از مهمترین پروژه ترافیکی شهرداری تبریز در حوزه منطقه ۶ اعلام کرد که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد تحول بزرگ ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان در محدوده غرب تبریز و روان سازی ترافیک شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲ مشخصات فنی پروژه روگذر قراملک که دارای معماری خاص و جدید است به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر اعلام کرد.

کد خبر 6081894

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد