Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود سلیمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مشترکان خانگی که میزان مصرف برق آنها از اول خردادماه تا پایان شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد کاهش یابد، مبلغ قبض برق آنها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نرخ قبض مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها ماهانه از یک هزار کیلووات ساعت فراتر رود، ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از همشهریان درخواست کرد: در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ که ساعات اوج مصرف است، از وسایل برقی پرمصرف غیرضروری مثل اتو، جاروبرقی و ماشین لباسشویی استفاده نکنند و با کاهش مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف به صنعت برق یاری برسانند.

سلیمانیان با بیان اینکه شهروندان تا جایی که ممکن است لامپ‌های اضافه را خاموش و از روشنایی طبیعی استفاده نمایند، افزود: مصرف برق مشترکان استان قم در روز شنبه ۱۸ خردادماه جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است که موجب خاموشی در چند منطقه از شهر قم شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین اداره‌هایی که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ برق کمتری مصرف یا از ژنراتور برق به جای برق شهری استفاده کنند، به میزان کاهش در مصرف برق، پاداشی در قبوض آنها اعمال خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم بیان کرد: سال گذشته ۳۵ تَن از مدیران برتر انرژی در زمینه مصرف برق به صورت رایگان به دوره آموزشی مدیریت عمومی جامع برق که در شهر تبریز برگزار شد، اعزام شدند.

وی افزود: امسال نیز مدیران نمونه را برای گذراندن دوره آموزشی قطب صنعتی انرژی‌های تجدیدپذیر به خراسان رضوی اعزام خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت در قم برق مصرف شد، خاطرنشان کرد: در این سال بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم نامه‌ها، پیش بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

سلیمانیان افزود: پارسال پاداش‌ها در آذرماه اعمال شد و امسال سعی می‌شود بخشی از آن به صورت علی الحساب در مردادماه اعمال شود.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد